RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

مالیات برای دلالان خودرو

تولید خودرو رشد کرد

۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۶/۲کد خبر: 309822
ایستانیوز:روز گذشته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه قیمت‌های فعلی خودروها در بازار مورد تأیید وزارتخانه نیست، از طراحی طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد که در صورت تصویب از مابه‌التفاوت قیمت درب کارخانه و حاشیه بازار و از معامله‌گران خودرو مالیات اخذ می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بعد از خروج امریکا از برجام و اعمال یکسری از تحریم‌ها علیه ایران، صنعت خودرو اولین صنعتی بود که دچار مشکل شد. تولید خودرو هرروز کمتر و کمتر شد و تعداد خودروهای نیمه‌کاره هم مدام بیشتر شد. اما حالا چند ماهی است که تولید خودرو با رشد همراه بوده است. امروز جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش 30 درصدی تولید خودرو سنگین و 21 درصدی خودرو سواری در 4 ماهه اول 99 خبر داد.
 
جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امضای قرارداد نوسازی 1000 دستگاه ناوگان حمل‌ونقل کالای برون‌شهری، فرصت مناسبی برای شروع همکاری مشترک وزارت صمت و وزارت راه در این حوزه است.
 
به گفته او، طبق آمار موجود در چهار ماه نخست سال ۹۹، تولیدات خودروهای سنگین بیش از ۳۰ درصد و خودروهای سواری حدود ۲۱ درصد رشد داشته است. در سنوات گذشته و در کارنامه تولید خودرو سنگین توسط شرکت‌های خودروسازی کشور، آمار تولید ۳۰ هزار دستگاه به ثبت رسیده و امروز نیز مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو برای تولید ۵ هزار دستگاه خودرو سنگین اعلام آمادگی کرد.
 
سرقینی تصریح کرد: ساخت و تحویل هزار دستگاه خودروی سنگین با توجه به توان شرکت‌های خودروسازی کشورمان عدد بزرگی نیست و به‌عنوان طرح پایلوت می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های بعدی باشد.
 
البته روز گذشته صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا روز شنبه گذشته (۲۵ مرداد) تولید خودرو در کشور در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸ درصدی داشته و خودروسازان موفق به تولید ۳۵۱ هزار و ۸۹۵ دستگاه خودرو شدند. در این مدت تحویل خودروها در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد هفت‌درصدی داشته و تعداد خودروهای ناقص مانده کف کارخانجات ۲۵ هزار دستگاه کمتر است. همچنین رشد ۱۳ درصدی ایفای تعهدات معوق خودروسازان را در این مدت شاهد هستیم که به ۲۱۵ هزار و ۴۷۷ دستگاه رسیده است.
 
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: این مهم با کنترل برنامه‌های پیش‌فروش خودروسازان در سال گذشته محقق شده و انتظار می‌رود در دو ماه آینده تعهدات معوق خودروسازان به صفر رسیده و فقط تعهدات جاری داشته باشند. از نیمه دوم پارسال تا امروز متوسط تولید مجموع روزانه چهار هزار دستگاهی دو خودروساز بزرگ کشور را شاهدیم که مشروط به منطقی شدن قیمت‌ها، تخصیص ارز و تأمین مواد اولیه می‌تواند تداوم یابد.
 
*مالیات برای دلالان خودرو
 
روز گذشته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه قیمت‌های فعلی خودروها در بازار مورد تأیید وزارتخانه نیست، از طراحی طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد که در صورت تصویب از مابه‌التفاوت قیمت درب کارخانه و حاشیه بازار و از معامله‌گران خودرو مالیات اخذ می‌شود.
 
به گزارش شاتا، مهدی صادقی نیارکی در گفتگو با ایرنا افزود: تصویب این مالیات ویژه که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به ستاد اقتصادی دولت رفته، می‌تواند حضور دلالان و واسطه‌گران را در این بازار کمرنگ کند.
 
او بیان‌داشت: التهاب بازار خودرو ناشی از التهاب در بازارهای موازی بورس، طلا، سکه، ارز، مسکن و غیره است و از سال‌های گذشته برخی روی خودرو به‌عنوان کالای سرمایه‌ای سرمایه‌گذاری کرده و می‌کنند.
 
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: واقعی‌سازی قیمت خودرو یکی از مهم‌ترین مسائل در این صنعت است و وزارت صنعت با رهاسازی و آزادسازی قیمت‌ها مخالف است. به گفته این مقام مسئول، قیمت خودروها باید بر اساس افزایش قیمت نهاده‌های تولید اصلاح شود تا خودروسازان دچار زیان عملیاتی نشوند. او ادامه داد: تداوم زیان عملیاتی در ادامه تبدیل به زیان انباشته‌شده که به مطالبات قطعه‌سازان منتقل‌شده یا ورشکستگی خودروسازان را به دنبال دارد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *