RSS
امروز دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

کمیته‌ای برای تهاتر ارزی شکل گرفت

تأمین مواد اولیه تولید با تهاتر ارزی

۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۴/۲کد خبر: 307697
ایستانیوز:به گفته حسین مدرس خیابانی کمیته‌ای با عنوان «تهاتر ارزی» شکل‌گرفته و قرار است ارز لازم تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه از طریق ارزهای صادرکنندگان تأمین و تهاتر شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،درحالی‌که در چند ماه گذشته (به‌خصوص بعد از شیوع کرونا ) بارها بسیاری از فعالان بخش اقتصادی و تولیدکنندگان از عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی گلایه کرده‌اند؛ روز گذشته سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید را محوری‌ترین مسئله کشور دانست و اعلام کرد: اولین قدم مؤثر برای تحقق و افزایش تولید، تأمین مواد اولیه است که در این خصوص روی تأمین ارز موردنیاز برای واردات مواد اولیه از محل ارز حاصل از صادرات برنامه‌ریزی‌شده است.
 
به گفته حسین مدرس خیابانی کمیته‌ای با عنوان «تهاتر ارزی» شکل‌گرفته و قرار است ارز لازم تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه از طریق ارزهای صادرکنندگان تأمین و تهاتر شود. او گفت:« اولین قدم مؤثر برای تحقق و افزایش تولید، تأمین مواد اولیه است و در این خصوص روی تأمین ارز از محل ارز حاصل از صادرات برنامه‌ریزی کرده‌ایم و کمیته تهاتر ارزی شکل‌گرفته است. همچنین ادامه تحقق جهش تولید فقط از طریق جهش صادرات ممکن است. امروز برای توسعه بخش‌های مختلف صنعتی کشور و ایجاد ارزش‌افزوده حتماً جلوی صادرات مواد خام را خواهیم گرفت و این منوط به ایجاد زنجیره ارزش‌افزوده در تولید محصولات نهایی است.»
 
در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، افزایش قیمت ارز و عدم تخصیص ارز واحدهای تولیدی که به مواد اولیه خارجی وابسته هستند عملاً با کاهش شدید تولید مواجه شده‌اند و نمی‌توانند مواد اولیه خود را تأمین کنند. در این بین یکی از دغدغه‌های مدیران صنایع این است که بتوانند با ارز صادراتی خود مواد اولیه وارد کنند به طوری که برخی واحدها یک ماه است که برای واردات و دریافت ارز ثبت سفارش انجام داده‌اند اما بانک مرکزی هنوز مجوز تخصیص ارز را نداده است؛ مدیران این واحدها می گویند دولت باید مجوزهای لازم را به آن ها بدهد تا بتوانند با ارزی که از صادرات کالا می خواهند وارد کشور کنند خود بتوانند مواد اولیه واحد تولیدیشان را وارد کنند. غلامعلی رخصت دبیر کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی چند روز پیش در این خصوص گفته بود:« ارز حاصل از صادرات واحدها باید به تأمین مواد اولیه آن‌ها اختصاص پیدا کند و باید به تولیدکننده اجازه این کار داده شود. او مشکلات صادراتی در اغلب مرزها و مشکلات تخصیص ارز و ارز نیمایی برای تأمین مواد اولیه تولید و افزایش قیمت ارز را بزرگ‌ترین چالش‌های کنونی واحدهای تولیدی اعلام کرده است.
 
البته وزارت صمت در شرایطی از راه‌اندازی کمیته تهاتر ارزی خبر داده که روز گذشته ستاد اقتصادی دولت اعلام کرد کارت بازرگانی صادرکنندگانی که ارز خود را به کشور بازنگردانده باشد تعلیق می‌شود و صادرکنندگان تا پایان تیرماه زمان‌دارند که ارز صادراتی خود را به کشور بازگردانند. کمبودهای ارزی در هفته گذشته به دلیل کاهش فروش نفت باعث شده است که قیمت ارز در بازار به مرز 20 هزار تومان برسد و حالا باید دید که سیاست‌های دولت چه تأثیری خواهد داشت.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *