RSS
امروز یکشنبه ، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیشتازی بانک شهر در حمایت از پروژه های شهری

اعلام جزییات احکام حقوقی ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین اجتماعی

بانک‌ها شنبه‌ها تعطیل نشدند

انتخاب هوشمندانه بیمه پاسارگاد برای مدیریت روابط عمومی

برگزاری مراسم تجلیل از نمایندگان برتر بیمه کوثر

اهداف فصل نوین مدیریتی بیمه تجارت‌نو چگونه محقق شد؟

شرایط فروش ارز به زائران حج تمتع اعلام شد

انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی یک موسسه

مبلغ جریمه مالیاتی بانک‌هایی که وام مسکن ندادند

تورم، دزدی را افزایش داد

چند درصد از ایرانی‌ها در دام فقر افتاده اند؟

روش دریافت مجوز فعالیت نهاد پولی اعلام شد

معامله بلوک ۸۵ درصد سهام "استقلال" قطعی شد

جهش ۸۸ درصدی درآمد‌های بیمه تعاون

تشریح راهبردهای نوین بانک صادرات به فعالان صنعت نفت

بیمه سامان محصولات متنوع خود را در نمایشگاه صنعت پخش به نمایش می گذارد

همکاری و حمایت کارفرمایان و بانک رفاه از توسعه مسکن کارگری

حمایت بیمه سینا از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران

طراحی محصولات بیمه نوین به نفع مشتریان

بحران مجردها برای اقتصاد ایران

تکرار مصوبه تهاتر نفت در بودجه ۱۴۰۳

حجم معاملات گواهی سپرده شمش از ۵ تن عبور کرد

بازگشت عرضه‌های اولیه به بورس

برنامه‌های راهبردی بانک سینا با جدیت دنبال می‌شود

افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در استان سمنان با حمایت بانک سپه

ارائه خدمات در سامانه ESB به بانکهای ادغامی

۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۳/۲۲کد خبر: 307282
ایستانیوز:رئیس اداره کل توسعه فناوری اطلاعات بانک سپه گفت: سامانه ESB یک سامانه چندوجهی است که به شعب بانک‌های ادغامی و Core سیستم‌های آنها متصل است و خدمات پایه را در تمامی شعب به مشتریان ارائه می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حمید شیخی گفت: یکی از موضوعاتی که در ادغام مطرح می‌شود؛ این است که احتمال دارد که یک سری از شعب در این روند ادغام شوند و همچنین  تابلوی تمام شعب یکسان می‌شوند به همین منظور برای این‌که مشتریان بانک‌های ادغامی سردرگم نشوند تهیه و تولید نرم‌افزار ESB در دستور کار قرار گرفت تا از طریق آن بتوان در تمامی شعب بانک‌های ادغامی سرویس‌های پایه به مشتریان ارائه شود.
 
وی یادآور شد: سامانه ESB بر این مبنا طراحی شد تا امکان سرویس‌دهی به مشتریان تمامی بانک‌های ادغامی در تمامی شعب فراهم شود و این سامانه مشابه شتاب در شبکه بانکی عمل می‌کند با این تفاوت که درگاه متصل به آن شعب بانک‌های ادغامی  هستند.
 
شیخی افزود: در این روند شعب با یکسری پرتکل های امنیتی خاص به سامانه ESB متصل و خود سامانه ESB به کربنکینگ‌های بانک‌های ادغامی اتصال می‌یابد و شرایطی فراهم می‌شود که اگر به‌عنوان‌مثال مشتری موسسه کوثر به یکی از شعب بانک سپه  مراجعه کند؛ بتواند خدمات پایه را از این شعب دریافت کند.
 
وی با اشاره به این موضوع که شاید مشتریان انتظار داشته باشند تمام خدماتی که درگذشته از شعب بانک‌های خود دریافت می‌کردند درروند ادغام و در شعب سایر بانک‌ها نیز به  آن‌ها ارائه شود، گفت: این‌گونه نیست بلکه  درروند ادغام در حال حاضر خدمات پایه مثل دریافت، پرداخت، مانده گیری، صورت‌حساب، وصول چک و در بخش تسهیلات مشاهده مانده اقساط و پرداخت اقساط ارائه می‌شود و در حوزه کارت هم بحث تغییر رمز و وضعیت کارت قابل‌ ارائه است.
 
رئیس اداره کل توسعه فناوری اطلاعات بانک سپه در خصوص ارزیابی عملکرد سامانه ESB گفت: از روز یازدهم خردادماه این سامانه آغاز به کارکرده و در حال حاضر هم به بانک‌های ادغام‌شده (مهراقتصاد و حکمت ایرانیان )  سرویس‌دهی می‌کند و تعداد تراکنش‌ها در روزهای اول کم و به‌مرور در حال افزایش است و تاکنون عملکرد این سامانه مثبت ارزیابی می‌شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که برآورد می‌شود که تا زمان مهاجرت کامل بانک‌های ادغامی و یکی شدن کربنکینگ ها شاید دو سال به درازا بکشد و در این مدت سامانه ESB مورد استفاده قرار گیرد، آیا برنامه‌ای برای توسعه خدمات روی این سامانه در نظر گرفته‌شده است، اظهار داشت: به‌مرورزمان بر اساس نیازهای جدید مشتریان با انجام  مذاکرات و  مکاتبات با پیمانکاران کر سیستم‌های بانک‌های ادغامی این امکان وجود دارد که خدمات بیشتری را بتوانیم روی این سامانه ارائه دهیم.
 
شیخی افزود: در اصل، سرویس‌هایی که در سامانه ESB قابل‌عرضه است باید از سوی کربنکینگ بانک‌های ادغامی ارائه شود و اگر از لحاظ فنی و کسب‌وکاری قابلیت ارائه این سرویس‌ها  از سوی بانک‌های ادغامی فراهم شود ما نیز می‌توانیم این خدمات را روی سامانه ESB به مشتریان بانک‌های ادغامی ارائه دهیم.
 
وی تاکید کرد: نرم‌افزار ESB از سوی شرکت داتین طراحی شده و از زمان آغاز به کار تاکنون با تعداد تراکنش‌هایی که از خود به‌جا گذاشته کارکرد خوبی از خود نشان داده است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *