RSS
امروز شنبه ، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تورم، دزدی را افزایش داد

چند درصد از ایرانی‌ها در دام فقر افتاده اند؟

روش دریافت مجوز فعالیت نهاد پولی اعلام شد

معامله بلوک ۸۵ درصد سهام "استقلال" قطعی شد

جهش ۸۸ درصدی درآمد‌های بیمه تعاون

تشریح راهبردهای نوین بانک صادرات به فعالان صنعت نفت

بیمه سامان محصولات متنوع خود را در نمایشگاه صنعت پخش به نمایش می گذارد

همکاری و حمایت کارفرمایان و بانک رفاه از توسعه مسکن کارگری

حمایت بیمه سینا از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران

طراحی محصولات بیمه نوین به نفع مشتریان

بحران مجردها برای اقتصاد ایران

تکرار مصوبه تهاتر نفت در بودجه ۱۴۰۳

حجم معاملات گواهی سپرده شمش از ۵ تن عبور کرد

بازگشت عرضه‌های اولیه به بورس

برنامه‌های راهبردی بانک سینا با جدیت دنبال می‌شود

افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در استان سمنان با حمایت بانک سپه

راهبرد بیمه البرز در سال جاری مشارکت دادن مردم در طرح های بیمه ای تولید محور است

حضور بیمه پارسیان در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

موج شدید گرانی مسکن در راه است؟

جهان بدهکارتر شد

تابلوی”از دادن رانت معذوریم”در بانک مرکزی!

نات‌ کوین به صرافی‌ها می‌آید!

شنبه به‌ عنوان روز تعطیل تعیین شد

چک صیادی را آنلاین نقد کنید

اعلام برنامه های مهم بانک مرکزی

نشست اوپک به دلیل درگیری روسیه و عربستان به تعویق افتاد

تنش روسیه و عربستان تمامی ندارد

۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱/۱۷کد خبر: 302802
ایستانیوز:تحلیلگران تخمین زده‌اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای نفت احتمالاً تا ۲۵ میلیون بشکه در روز یا حدود یک‌چهارم از مصرف زمان‌های عادی کاهش یابد. حالا اگر تولیدکنندگان بر سر کاهش تولید به توافق نرسند، احتمالاً بسیاری از شرکت‌ها و پالایشگاه به‌طور داوطلبانه تعطیل خواهند شد و مشتری‌های نفت هم کم می‌شود. این در حالی است که مخازن ذخیره‌سازی نفت هم پرشده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،قرار بود اعضای اوپک و اوپک پلاس در نشست اضطراری روز دوشنبه به صورتی ویدئویی دورهم جمع شوند و برای وضعیت بازار نفت چاره‌ای بیندیشند. بازار چشم امید زیادی به این نشست داشت و این انتظار می‌رفت که توافقی برای پایان دادن به آشفتگی بازار نفت صورت بگیرد. اما حالا درگیری روسیه و عربستان مانع برگزاری این نشست شده است. نیویورک‌تایمز گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، به گفته دو نماینده اوپک، جلسه‌ای که قرار بود روز دوشنبه میان مسئولان کشورهای صادرکننده نفت و روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت برگزار شود تا به آشفتگی بازار نفت پایان دهد به تعویق افتاده است.
 
خبرها حاکی از این است که تنش‌های طولانی میان عربستان، رهبر اوپک و روسیه بار دیگر آغازشده است. درگیری بر سر اینکه چه کسی مقصر سقوط اخیر قیمت نفت است. روز جمعه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، عربستان را به‌عنوان مقصر افت قیمت نفت سرزنش کرد. سعودی‌ها هم با عصبانیت در بیانیه‌ای اعلام کردند وزرای امور خارجه و انرژی روسیه مقصر هستند.
 
اخبار مربوط به تأخیر جلسه نفتی‌ها، ممکن است روز دوشنبه با شروع به کار بازارها، آن‌ها را دچار تنش کند. البته هرگز به‌طور رسمی از برگزاری این جلسه اطلاعیه‌ای صادر نشده بود، اما روز جمعه به‌طور گسترده‌ گزارش‌هایی مبنی برای امیدواری توافق اوپک و روسیه بر سر به سامان رساندن بازار نفت منتشرشده بود.
 
روز پنجشنبه هم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا گفته بود که معتقد است روسیه و عربستان به توافق برای کاهش تولید نزدیک شده‌اند، صحبت‌هایی که باعث شد قیمت نفت 40 درصد رشد کند و معیار جهانی قیمت نفت، یعنی نفت خام برنت به حدود 34 دلار در هر بشکه برسد. گفته می‌شود حالا جلسه برای گفتگوهای بیشتر برای روز پنجشنبه دوباره تنظیم‌شده است.
 
اوایل ماه مارس،‌ روسیه از همراهی با پیشنهاد اوپک به رهبری عربستان برای کاهش تولید بیشتر برای پوشش دادن کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا، امتناع ورزید. اقدامی که باعث شد سعودی‌ها از توافق سه‌ساله خود با مسکو درباره تولید نفت فاصله بگیرند. اخیراً عربستان در حال افزایش تولید است و تخفیف‌های گسترده‌ای هم به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
 
از همین رو، روز جمعه پوتین اعلام کرد که اقدامات عربستان یکی از دلایل سقوط قیمت نفت بوده است. وزیر امور خارجه عربستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات پوتین کاملاً عاری از حقیقت است و روسیه کسی بود که توافق را نپذیرفت.
 
سعودی‌ها از روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت می‌خواهند که بخشی از فشار تولید را تحمل کنند. آن‌ها همچنین امیدوارند که تولیدکنندگان نفت امریکا هم به‌نوعی در کاهش عرضه سهیم باشند.
 
تحلیلگران تخمین زده‌اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای نفت احتمالاً تا 25 میلیون بشکه در روز یا حدود یک‌چهارم از مصرف زمان‌های عادی کاهش یابد. حالا اگر تولیدکنندگان بر سر کاهش تولید به توافق نرسند، احتمالاً بسیاری از شرکت‌ها و پالایشگاه به‌طور داوطلبانه تعطیل خواهند شد و مشتری‌های نفت هم کم می‌شود. این در حالی است که مخازن ذخیره‌سازی نفت هم پرشده است.



برچسب‌ها:نشست اوپک
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *