RSS
امروز یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

افزایش ۱۶ درصدی ارزش بازار فرابورس

۱۱:۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲کد خبر: 297251
ایستانیوز:ارزش کل بازار فرابورس در پایان معاملات سومین ماه پاییز امسال با ثبت رشد ۱۶ درصدی به عدد ۴۷۷۱ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال رسید و افزایش خود از ابتدای سال را نیز به ۸۵ درصد رساند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، نگاهی به کارنامه فرابورس در سومین ماه پاییز امسال نشان می‌دهد طی ۲۱روز معاملاتی تعداد ۳۷میلیارد و ۷۲۵میلیون ورقه بهادار در ۶میلیون و ۳۷۸هزار نوبت به ارزش ۳۳۲هزار و ۳۴۴میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۱۳۴درصدی حجم، افزایش ۳۰۴درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۰۸درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.
 
این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۵۸۲۶میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۷۹۶میلیارد ریال بوده است.
 
همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۴ میلیارد و ۵۹۷میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۷۵۶میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۶میلیارد و ۴۵۰میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۱۶هزار و ۸۱۲میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۲۰۳درصدی حجم و رشد ۳۶۵درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۴۱درصدی حجم و ۳۸۱درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با آذرماه سال ۹۷ است.
 
این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۲۶میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۱۵هزار و ۵۹۴میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۲۴۲درصدی حجم و ۲۶۶درصدی ارزش معاملات این بازار در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.
 
افزون بر این، بالغ بر ۹۵۳میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۳میلیارد و ۶۳۰میلیون ریال و یک میلیون و ۸۰۰ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۷۲۹ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۱۸درصدی حجم و رشد ۱۵۸ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۴۵درصدی حجم و افزایش ۶ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با آذرماه پارسال دارد.
 
این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات آذرماه امسال را از ارتفاع ۳۹۵۰واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۵درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۴۵۵۹واحد رسید و افزایش ۱۰۲درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.
 
ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۴۱۲۵هزار و ۴۶۱میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت رشد ۱۶درصدی به عدد ۴۷۷۱هزار و ۲۲۹میلیارد ریال رسید و بدین ترتیب رشد خود از ابتدای سال را نیز به ۸۵درصد ارتقاء داد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *