RSS
امروز یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

ایجاد موانع قانونی پیش روی تولید رمزارزها در کشور

سرگیجه بین فعالیت قانونی یا غیرقانونی ماینرها

۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۷/۲۸کد خبر: 290032
ایستانیوز:به افرادی که هم اکنون در خانه، شرکت و مرکز تجاری و.. اقدام به تولید رمزارزها می کنند، مجوزی داده نخواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در شرایطی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده اند که به زودی مجوز فعالیت تولید رمزارزها از جمله بیت کوین در کشور صادر می شود که همچنان خرید و فروش آن در صرافی ها غیرقانونی خواهد بود و مجوزها هم تنها به مجموعه هایی داده می شود که ماهیت صنعتی داشته باشند و عملا به افرادی که هم اکنون در خانه، شرکت و مرکز تجاری و.. اقدام به تولید رمزارزها می کنند، مجوزی داده نخواهد شد و فعالیت آن ها غیر قانونی است. همچنین به همه این موانع تولید رمزارزها باید قیمت برق را هم اضافه کرد زیرا تعرفه برق تولید رمزارزها از جمله بیت کوین برابر متوسط قیمت برق صادراتی محسابه خواهد شد. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفته است وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو درحال نهایی کردن دستورالعملی برای فعالیت رمزارزها هستند که طبق آن قیمت برق بر مبنای میانگین قیمت برق صادراتی محاسبه خواهد شد؛ البته استخراج کنندگان می توانند برای خود نیروگاه هم احداث کنند که در آن شرایط قیمت گاز 70 درصد قیمت گاز صادراتی محاسبه می شود.
 
اما جدای از قیمت برق برای کسانی که از این پس می خواهند به صورت قانونی و با دریافت مجوز بیت کوین و... در کشور تولید کنند مهم ترین چالش فروش آن خواهد بود زیرا فروش بیت کوین در صرافی ها همچنان ممنوع و غیرقانونی خواهد بود و افراد باید به روش هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت درنظر گرفته است ارز خود را به دست بیاورند:« 1- خرید مواد اولیه برای تولید و پرداخت آن از طریق ارز دیجیتال 2- در نقل و انتقالات مالی بین المللی (باتوجه به اینکه ارز دیجیتال تحریم نیست) و تبدیل آن به دلار یا واردات کالاهایی که برای کشور مورد نیاز است.» در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایطی را برای فروش رمزارزها از جمله بیت کوین های قانونی در نظر گرفته است که از طریق آن بخشی از مشکلات کنونی ارزی کشور را که به دلیل تحریم ها به وجود آمده است، حل کند. اما تولید کنندگان رمز ارزها با شرایط در نظر گرفته شده مخالف هستند و معتقدند قوانین و دستورالعمل هایی که برای تولید رمزارزها در کشور در نظر گرفته شده است نه تنها تولیدکنندگان کنونی را به ادامه تولید رمزارزها تشویق نمی کند که یا آن ها را به سمت کوچ به کشورهای دیگر هدایت می کند و یا اینکه آن ها را به سمت تولید زیرزمینی و غیرشفاف و مخفیانه هدایت می کند.
 
6 مردادماه هیأت وزیران، با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به‌عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد اما به اعتقاد تولیدکنندگان رمزارزها این مصوبه نه تنها فعالیت ماینرها در کشور را سرعت نبخشید که موانع بسیاری هم پیش روی آن ها گذاشت تا جایی که در ماه های گذشته برخی از تولیدکنندگان رمزارزها به کشورهای دیگر کوچ کرده اند و عملا فرصت سوزی در کشور رخ داده است. درحالی که مسئولان کشورما در پیچ و خم تصمیمات درباره بایدها و نبایدهای  استخراج ارزهای دیجیتال هستند؛ کشورهای همیسایه و منطقه در آسیانه میانه و روسیه به فکر ایجاد ظرفیت هایی برای جذب سرمایه گذاران استخراج ارز دیجیتال افتادند و خیلی زود توانستند بسترهایی را برای این کار فراهم کنند آن چنان که حتی ماینرهای ایرانی هم شروع به کوچ به این کشورها کردند.
 
مجید حسینی‌نژاد عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به خبرگزاری ایسنا گفته است:« تعلل در تصمیم‌گیری درباره رمزارزها (بیت کوین) باعث شده فرصت نقش‌آفرینی در این عرصه از ایران گرفته شود و دیگر کشورهای منطقه در حال جذب استخراج‌کنندگان بیت کوین هستند. از چند ماه قبل که دولت به موضوع رمزارزها ورود کرد، به طور دقیق تکلیف این حوزه مشخص نشد و در چنین فضایی بسیاری از استخراج کنندگان بیت کوین کار خود را متوقف کردند یا به دلیل غیرقانونی اعلام شدن آن، مورد پیگرد قرار گرفتند.» در حال حاضر ماینرهای ایرانی باتوجه به افزایش هزینه های تولید رمزارزهای دیجیتال و پیچیدگی های قانونی به کشورهای روسیه، گرجستان، قزاقستان و … می روند.



برچسب‌ها:ارز رمزها
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *