RSS
امروز یکشنبه ، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیشتازی بانک شهر در حمایت از پروژه های شهری

اعلام جزییات احکام حقوقی ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین اجتماعی

بانک‌ها شنبه‌ها تعطیل نشدند

انتخاب هوشمندانه بیمه پاسارگاد برای مدیریت روابط عمومی

برگزاری مراسم تجلیل از نمایندگان برتر بیمه کوثر

اهداف فصل نوین مدیریتی بیمه تجارت‌نو چگونه محقق شد؟

شرایط فروش ارز به زائران حج تمتع اعلام شد

انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی یک موسسه

مبلغ جریمه مالیاتی بانک‌هایی که وام مسکن ندادند

تورم، دزدی را افزایش داد

چند درصد از ایرانی‌ها در دام فقر افتاده اند؟

روش دریافت مجوز فعالیت نهاد پولی اعلام شد

معامله بلوک ۸۵ درصد سهام "استقلال" قطعی شد

جهش ۸۸ درصدی درآمد‌های بیمه تعاون

تشریح راهبردهای نوین بانک صادرات به فعالان صنعت نفت

بیمه سامان محصولات متنوع خود را در نمایشگاه صنعت پخش به نمایش می گذارد

همکاری و حمایت کارفرمایان و بانک رفاه از توسعه مسکن کارگری

حمایت بیمه سینا از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران

طراحی محصولات بیمه نوین به نفع مشتریان

بحران مجردها برای اقتصاد ایران

تکرار مصوبه تهاتر نفت در بودجه ۱۴۰۳

حجم معاملات گواهی سپرده شمش از ۵ تن عبور کرد

بازگشت عرضه‌های اولیه به بورس

برنامه‌های راهبردی بانک سینا با جدیت دنبال می‌شود

افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در استان سمنان با حمایت بانک سپه

رفاه، بانکی که استاندارد است

۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۷/۲۲کد خبر: 289885
ایستانیوز:18سال پیش وقتی که موسسه DQS آلمان، بانک رفاه را به عنوان اولین بانک ایرانی در خاورمیانه در کنار بانک‌هایی همچون "کامرس بانک" و "دویچه بانک" شایسته دریافت گواهینامه ایزو با استاندارد۹۰۰۱:۲۰۰۰ ISOدر تمامی امور بانکی معرفی کرد، کمتر بانکی بود که به فکر استاندارد باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت ها و موسساتی که اقدام به اخذ ایزو می کنند خود را به جامعه و مشتریان متعهد می دانند و در تلاش هستند تا محصول و خدمتی را ارائه کنند که منطبق با خواسته مشتریان و خود سازمان و به ویژه متناسب با شرایط بین المللی استاندارد باشد.
ضرورت استاندارد بانکی
در میان هیاهوی بانکداری سنتی ایران در آغاز دهه 80 شمسی، سخن راندن از بحث ایزو و استانداردهای بین المللی دور از ذهن کارشناسان و غول های بانکی بود، اما در این میان بانک هایی مثل "دویچه بانک آلمان" و "بانک رفاه" بودند که به ضرورت استاندارد در عرصه خدمات مالی پی برده بودند.
نمایندگان موسسه آلمانی DQS در بررسی‌های خود از بانک رفاه معتقد بودند که خدمات این بانک بالاتر از استانداردهای این گواهینامه است.
به اعتقاد کارشناسان بانکی، فارغ از گواهی‌های صادر شده و با ارزیابی‌های انجام شده، صدور این گواهی‌ها کلاس مجموعه را در حوزه‌های مختلف تغییر می‌دهد و در مقایسه نیز نگرش به بانکداری این گواهینامه با سازمان‌های دیگر فاقد این گواهینامه متفاوت است.
استانداردی که به مشتری مداری ختم شد
مدیرعامل موسسه آلمانی DQS شعبه خاورمیانه به اهمیت و پیشرو بودن این نوع سیستم بانکی با استانداردهای جهانی آگاهی داشت و معتقد بود: اگر بانک رفاه بخواهد مشتری‌گرایی را در سرلوحه کار خود قرار دهد، باید با دید جدیدی به مساله نگاه کند و نمی‌تواند خدماتی مشابه(با سایر بانک ها) ارائه نماید.
ماحصل بخشی از این استانداردسازی را می توان در طرح سنجش میزان رضایت مندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاه های عمومی و دولتی که همه ساله توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی ریاست جمهوری انجام می گرفت مشاهده کرد، بانک رفاه در این طرح توانسته بود برای هفت سال پیاپی رتبه نخست مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع در گروه بانک و بیمه در سال 1389 را به خود اختصاص دهد.
بانکی که استاندارد است
شاید نتوان تعریف خیلی دقیق و صحیحی از استاندارد ارایه کرد، ولی به‌ طور کلی می‌توان این‌گونه عنوان کرد که استاندارد، آزمایش‌ها و مطالعات گذشته برای نتیجه‌گیری و استفاده در آینده است. از این رو بانک رفاه پس از دریافت این گواهینامه در همه امور بانکی اعم از سپرده‌گذاری، اعتبارات و فرآیندهای جاری بانک، دامنه کاربرد تعریف‌شده و به صورت جامع به اجرا گذاشت که نتیجه آن قدمت ۷ ساله استقرار ایزو و دریافت مجدد گواهینامه 2008 : 9001 ISO از شرکت tuv nord آلمان برای تمامی فعالیت ها و خدمات بود.
پس از این رویدادها، در سال 1397 نیز بانک رفاه با توسعه واحدهای بانکی تحت پوشش سیستم های مدیریت کیفیت به 68 واحد بانکی شامل 29 اداره ستاد مرکزی، 8 مدیریت شعب و 31 شعبه منتخب در تهران و برخی استان ها، جاری سازی رویکرد فرایندگرایی را در بانک مورد پیگیری قرار داد و موفق به دریافت گواهینامه های بین المللی سیستم مدیریت کیفیت 9001:2015 ISOو سیستم مدیریت شکایات مشتریان 10002:2014 ISO از شرکت توف نورد ایران تحت اعتبار DAAKS آلمان شد و درخصوص تمدید گواهینامه مزبور نیز اجرای ممیزی مراقبتی نوبت اول سیستم های مدیریت کیفیت را در آذر ماه سال جاری در دستور کار خود قرار داده است.
چرخه استانداردسازی این بانک متوقف نشده و توانسته است تاکنون چندین گواهینامه بین المللی دیگر کسب کند:
- دریافت تأییدیه استاندارد 10015 iso
- دریافت استاندارد بین المللی رضایت مندی مشتریان (10004:2012ISO) از اتحادیه اروپا
- دریافت گواهینامه تعهد به تعالی از بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک رفاه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *