RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

شعبه فیجیتال بانک سپه رونمایی شد

مبلغ وام اجاره مسکن اعلام شد

هشدار؛ مراقب مسدود شدن تترهای خود باشید

جدول پرداخت مقرری بیمه بیکاری تغییر کرد

مقصر کیست؟ / بانک مرکزی کجای بازی قرار دارد؟

مجلس با تعطیلی شنبه موافقت کرد

مبلغ دیه اعضای بدن در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

اصلاح «بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» تصویب شد

فروش ارز صادراتی اشخاص به قیمت توافقی

حکیمی مطرح کرد؛

سرویس برداشت مستقیم در بیشتر بانک‌ها اجرایی شد

۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱کد خبر: 272510
ایستانیوز:معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: سرویس دایرکت دبیت یا برداشت مستقیم از راهکارهای توسعه کسب‌ و کارهای نوپا به شمار می‌رود و این سرویس در بسیاری از بانک‌های کشور اجرایی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرویس برداشت مستقیم (دایرکت دبیت) با حضور نمایندگان بانک‌ها و صاحبان کسب‌ و کارها به‌ منظور استانداردسازی روش پیاده‌سازی و عملیاتی کردن این سرویس و همچنین ایجاد فرصت‌های برابر برای کسب‌ و کارهای نوپا برگزار شد.
 
ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در این نشست برداشت مستقیم را از راهکارهای توسعه کسب‌ و کارهای نوپا عنوان کرد و اظهار داشت: دایرکت دبیت در بسیاری از بانک‌های ما اجرایی شده که می‌توانیم از آن به‌ عنوان ابزاری برای توسعه کسب‌ و کارهای نوپا استفاده کنیم و استارتاپ ها و صاحبان کسب‌ و کارها چالش‌ها و انتظارات خود را مطرح نمایند تا فضای بهتری برای نوآوری و رشد استارتاب ها ایجاد نماییم.
 
همچنین امیر ناظمی نیز در این نشست با اشاره به جدید بودن این سرویس در کشور گفت: دایرکت دبیت یکی از چالش‌های اصلی برای رشد اپلیکیشن ها و خدمات در کشور است و در این جلسه گرد هم جمع شده‌ایم تا بتوانیم پس از جمع‌بندی نظرها و پیشنهادهای صاحبان کسب‌ و کارها و همچنین استانداردها و الگوریتم‌های متناسب با بانک مرکزی مناسب‌ترین روش را برای عملیاتی کردن این خدمت معرفی کنیم.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی سرویس دایرکت دبیت را باعث رشد و اعتلای فناوری اطلاعات و توسعه کسب‌ و کارها دانست و گفت: سوال اصلی این است چگونه بتوانیم  با بهترین روش سرویس دایرکت دبیت را عملیاتی کنیم، چون در وضعیت فعلی اجازه و راهکارهای قانونی و مقرراتی وجود دارد اما می‌بایست  با همفکری ریسک های های پروژه را کاهش دهیم.
 
گفتنی است، دایرکت دبیت یا برداشت مستقیم سرویسی است که با توافقی سه‌جانبه بین مشتری، بانک و صاحبان کسب‌ و کارها این امکان را فراهم می‌کند تا پرداخت بهای خدمات به‌ صورت مستقیم و خودکار از حساب بانکی مشتری صورت گیرد که این خدمت با تاکید بانک مرکزی در بالغ بر ۱۸ بانک فعال کشور اجرایی و در دسترس مشتریان سیستم بانکی قرار گرفته است.
 



برچسب‌ها:برداشت مستقیم
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *