RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

هوآوی اپل را در چین نابود می کند

جنگ تجاری، چینی ها را وطن پرست تر کرده است

۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸کد خبر: 271312
ایستانیوز:آخرین تنش میان امریکا و چین، وطن پرستی را در مصرف کنندگان چینی افزایش داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، هوآوی اپل را در چین نابود می کند. البته که احتمالا خود امریکا مقصر است. سی ان ان گزارشی در این باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، گوشی های هوشمند هوآوی در حال کشتن اپل در چین هستند. تقاضا برای دستگاه های این شرکت تکنولوژی چینی حتی با وجود اینکه تقاضا برای گوشی های هوشمند کاهش یافته، بالاست.
 
فروش هوآوی چین در سه ماه آخر سال 2018، 20 درصد رشد داشته و کارشناسان می گویند که تا حدی ناشی از مبارزات جهانی دولت امریکا علیه این شرکت است.
 
جوزی هانگ، تحلیلگر شرکت IHS Markit می گوید: آخرین تنش میان امریکا و چین، وطن پرستی را در مصرف کنندگان چینی افزایش داده است.
 
به گفته او، در سال گذشته برخی از شرکت های چینی، کارمندان خود را تشویق کردند تا گوشی های هوآوی خریداری کنند. این حرکت بعد از این شروع شد که مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا به درخواست امریکا دستگیر شد.

 

 

فروش پررونق هوآوی نشان می دهد که بخش عمده ای از تجارت آن حتی با وجود تلاش های امریکا برای متقاعد کردن توقف خرید محصولات هوآوی، همچنان رشد می کند. امریکا معتقد است که شبکه های بی سیم 5G برای جاسوسی استفاده می شود.

هوآوی در سه ماهه پایانی سال گذشته 2018، 30 میلیون گوشی همراه فروخت که نزدیک به بیش از سه برابر اپل بوده است. فروش اول تقریبا 20 درصد کاهش داشته است.

موفقیت هوآوی در چین، بزرگترین بازار گوشی های هوشمند دنیا، بیشتر ژئوپلیتیک است. به گفته تحلیلگران، مصرف کنندگان چینی، محصول کشور خود را، گوشی های با کیفیت بالا و دوربین های بزرگ و تکنولوژی برتر که کم هزینه تر از آخرین گوشی های اپل است را بیشتر دوست دارند. با ارائه گوشی های ارزان تر، هوآوی قادر است بازار بزرگتری را به دست آورد.

چین سال گذشته، مشکلاتی هم درباره شرکت ZTE داشت؛ دیگر شرکت سازنده گوشی های هوشمند و سازنده تجهیزات مخابراتی. ZTE از خرید قطعات مهم امریکایی ممنوع شد. این اقدام در واقع مجازاتی بود که امریکا به دلیل دور زدن تحریم ها علیه ایران توسط ZTE برای این شرکت در نظر گرفت.

فروش گوشی های هوشمند ZTE سال گذشته تقریبا به نصف کاهش یافت، اما این حجم به سمت هوآوی رفت. Oppo و Vivo دو رقیب چینی دیگر هم با وجود هوآوی، فروششان در سه ماه چهارم سال گذشته 10 درصد کاهش یافت.

Xiaomi، دیگر برند برتر چینی است که در هند و اروپا به شدت رشد کرده بود، در این سه ماه وضعیت فاجعه باری داشته و رکود 28 درصدی در فروش داشته است.

 

اکثر چینی ها می بینند که شرکت هوآوی با چند هزار دلار شروع به کار کرده و حالا 100 میلیارد دلار ارزش دارد. به همین دلیل هم رییس این شرکت بسیار محترم است.

 

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *