RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

تشدید جنگ تجاری تا رویکرد متفاوت دولت‌ها نسبت به داده

چالش کسب‌وکارها در سال ۲۰۱۹

۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۹/۲۰کد خبر: 267223
ایستانیوز: آمریکا، چین و اروپا قوانین اطلاعاتی متفاوتی دارند. این مسئله، دردسر بزرگ شرکت‌ها در سال ۲۰۱۹ است. استفاده دولت‌ها در امریکا، اروپا و چین از اطلاعات و تنظیم آن متفاوت است. شرکت مشاوره‌ای کنترل ریسک می‌گوید این یک چالش بزرگ و منفی برای کسب‌وکارها در سال ۲۰۱۹ است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،به گفته ریچارد فنینگ، مدیرعامل کنترل ریسک چین به اطلاعات و داده‌ها به‌عنوان چیزی که باید کنترل شود نگاه می‌کند. اروپا  حریم خصوصی را در اولویت قرار می‌دهد و امریکا موضع آزادتری نسبت به اطلاعات دارد و این یعنی کسب‌وکارها در آینده باید زمان بیشتری را به جمع‌آوری، ذخیره و انتقال داده‌ها و اطلاعات در سه اقتصاد بزرگ جهان اختصاص دهند.
 
در چین اطلاعات به‌طور عمده به‌عنوان یک مزیت اقتصادی- و البته سیاسی- در نظر گرفته می‌شود که باید از آن محافظت کرد و در کشور حفظ شود. در اروپا این حریم خصوصی است که اهمیت دارد و این اولویت منجر به اجرای قانون جی دی پی آر یا مقررات عمومی حفاظت و تنظیم اطلاعات شده است. ایالات‌متحده امریکا نگاه تجاری‌سازی نسبت به داده و اطلاعات دارد اما این رویکرد پس از رسوایی فیس‌بوک و کمبریج آنالیتیکا مورد تردید قرار گرفت.
 
بنابراین کسب‌وکارها با چند مانع داده‌ای تجاری روبه‌رو می‌شوند. اولی جی دی پی آر در اروپا است. چین هم به دنبال اجرای رویکردهای خاص خود و رسیدن به فناوری‌های دوربرد به‌عنوان استراتژی اقتصادی است و امریکا این واقعیت را هضم می‌کند: زمینی که به نظر آن‌ها برای بازی غول‌های فناوری محور آمریکایی باز بود، به ناگهان می‌تواند کوچک و کوچک‌تر شود.
 
پیچیده‌تر شدن پشت پرده‌های جهانی به رشد تهدیدهای امنیتی سایبری دامن زده است و کسب‌وکارها مجبور به مذاکره در سه فضای عمده اقتصادی جهان با نظارت‌های متفاوت‌اند.
 
علاوه بر مقررات متفاوت تنظیم اطلاعات و داده‌ها در جهان، دیگر مسئله عمده‌ای که شرکت‌ها باید در سال 2019 با آن دست‌وپنجه نرم کنند، مقابله با روند تشدید شدن درگیری بین امریکا و چین است.
 
در حال حاضر، این دو کشور توافق کرده‌اند که تا اول ماه مارس آینده تعرفه‌ها را افزایش ندهند. کنترل ریسک پیش‌بینی می‌کند که تنش بین  پکن و واشنگتن در سال میلادی پیش رو تشدید شود چراکه امریکا به دنبال محدود کردن رشد اقتصادی چین است. برای کسب‌وکارها این مسئله معنی نظم نوین جهانی را می‌دهد که باید فعالیت‌هایشان را با آن تنظیم کنند.
 
مدیرعامل کنترل ریسک می‌گوید: در امریکا بیشتر فشار حول محور تنظیم دوباره تراز تجاری بین دو کشور شکل گرفته است و این نه‌تنها در مورد فولاد، آلومینیوم و محصولات کشاورزی نیست. اکنون مسئله آینده فناوری است و اینکه چه کسی به‌عنوان اقتصاد پیشروی نسل آینده اقتصادهای فناوری محور مطرح می‌شود.  
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *