RSS
امروز جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

شعبه فیجیتال بانک سپه رونمایی شد

مبلغ وام اجاره مسکن اعلام شد

هشدار؛ مراقب مسدود شدن تترهای خود باشید

جدول پرداخت مقرری بیمه بیکاری تغییر کرد

مقصر کیست؟ / بانک مرکزی کجای بازی قرار دارد؟

مجلس با تعطیلی شنبه موافقت کرد

مبلغ دیه اعضای بدن در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

اصلاح «بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» تصویب شد

فروش ارز صادراتی اشخاص به قیمت توافقی

وارن بافت عموماً به عنوان اقتصاددان شناخته نمی‌شود

پدیده سرمایه گذاری

نسیم بنایی
۱۰:۲ - ۱۳۹۷/۴/۵کد خبر: 248642
ایستانیوز: وارن بافت نه به عنوان سرمایه‌گذار بلکه به عنوان اقتصاددان بارها درباره اقتصاد امریکا نیز اظهارنظر کرده و بر اساس گزارش‌های بیزنس‌اینسایدر رضایت چندانی نیز از وضعیت اقتصاد امریکا ندارد. او سعی دارد راهکارهایی نیز در این زمینه ارائه کند تا همان‌طور که خودش در کسب‌وکارش موفق بوده، کشورش نیز در دنیای اقتصاد موفق باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،کمتر کسی او را به عنوان اقتصاددان می‌شناسد؛ همه او را فردی سرمایه‌گذار می‌دانند اما واقعیت این است که وارن بافت تحصیلات اقتصادی دارد و قطعاً با کمک فنونی که در دنیای علم اقتصاد آموخته در دنیای سرمایه‌گذاری به چنین موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌است. آنچه در مورد بافت همیشه جذابیت داشته استراتژی‌ها و شیوه‌های سرمایه‌گذاری است که در پیش می‌گیرد. او در زمینه سرمایه‌گذاری همیشه درخشیده و به همین خاطر است که همه مایل‌اند بدانند چه مسیری را در این زمینه طی کرده که به چنین ثروتی دست یافته و هربار سرمایه‌اش از گذشته بیشتر می‌شود. در واقع این مدل سرمایه‌گذاریِ او است که برای همه جذابیت دارد. اما این مدل دقیقا چیست و بافت چگونه آن را طراحی کرده‌است؟ اینها اصلی‌ترین پرسش‌هایی هستند که درباره این اقتصاددانِ به اصطلاح سرمایه‌گذار مطرح می‌شود.
 
وارن بافت در حال حاضر موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن است و بررسی‌های النا شیرکوا از ژورنال اقتصادی امریکا نشان می‌دهد هیچ‌کس در تاریخ به قدرت او در زمینه سرمایه‌گذاری دست نیافته‌است. به همین خاطر است که او پازل وارن بافت را در زمینه سرمایه‌گذاری مطرح می‌کند. بررسی‌های «آینده‌نگر» نشان می‌دهد بافت فعالیت‌های سرمایه‌گذاری‌اش را در بازار سهام از دهه 50 میلادی آغاز کرده‌است. او که زمانی در دوران کودکی به عنوان روزنامه‌رسان فعالیت می‌کرد حالا به گرگ وال‌استریت تبدیل شده‌است. بر اساس برآوردهای مجله فوربز، درآمد او در سال 2008 برابر با 62میلیارد دلار بوده‌است. در آن زمان نیز نخستین فرد ثروتمند جهان در فهرست فوربز بود. همه اینها به خوبی نشان می‌دهد که او موفق‌ترین استراتژی‌ها و مدل‌های کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند که به این شرایط رسیده‌است.
 
پدیده وارن بافت
 
برخی از اقتصاددان‌ها از وارن بافت به عنوان یک پدیده یاد می‌کنند. عده کمی از اقتصاددان‌ها به موقعیت و کاراکتر وارن بافت به عنوان نکته کلیدی و فاکتور اصلی در موفقیت‌های او اشاره دارند. برخی نیز به وضعیت ابتدایی او در زمینه سرمایه اشاره می‌کنند. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد وضعیتی بهتر از او داشته‌اند و هیچ‌گاه به موفقیت‌های مشابه او دست پیدا نکرده‌اند. برخی به بخت و اقبال اشاره می‌کنند اما این حجم از موفقیت را نمی‌توان به لحاظ اقتصادی با این دلیل ساده توجیه کرد. از اینجا به بعد مباحث دیگری مطرح می‌شود. نخستین مورد توانایی‌های او است که بخشی از آن را از تحصیلاتش در دنیای اقتصاد کسب کرده و توانسته در کارش به صورتی موفقیت‌آمیز بهره بگیرد. مورد مهم‌تر، ساختار کسب‌وکار است که وارن بافت برای خودش تعریف کرده و از او پدیده‌ای خاص در دنیای سرمایه‌گذاری ساخته‌است.
 
بافت معتقد است با شیوه‌های مختلفی به این موفقیت دست پیدا کرده که یکی از آنها استراتژی نظم است. در واقع او به نوعی نظم در کسب‌وکارش اعتقاد دارد. نکته دیگری که او همیشه به آن اشاره می‌کند این است که برای درازمدت سرمایه‌گذاری کنید. در واقع مهم‌ترین نکته در مدل سرمایه‌گذاری بافت این است که نگاه درازمدت را جایگزین نگاه کوتاه‌مدت کرده‌است. به همین خاطر است که گاهی در ظاهر و در کوتاه‌مدت شکست می‌خورد و با کاهش بازگشت سرمایه مواجه می‌شود اما در درازمدت به موفقیت می‌رسد و همه اهالی بازار را انگشت به دهان می‌گذارد. یکی از پرسش‌هایی که بافت همیشه و در همه‌حال مطرح می‌کند این است که آیا این کار ارزشش را دارد؟ یعنی بزرگ‌ترین قانونش این است که ارزش ورود به هرچیزی را بسنجد و اگر بر اساس برآوردهایش سودی از ورود به این مسیر عایدش بشود، به آن ورود پیدا کند. این بزرگ‌ترین نگاه در مدل سرمایه‌گذاری بافت است که همه سرمایه‌گذاران نیز باید برای خود داشته‌باشند. در واقع آنها همیشه باید به فکر سودی باشند که پس از ورود به هرکاری عایدشان می‌شود.
 
بافت نه به عنوان سرمایه‌گذار بلکه به عنوان اقتصاددان بارها درباره اقتصاد امریکا نیز اظهارنظر کرده و بر اساس گزارش‌های بیزنس‌اینسایدر رضایت چندانی نیز از وضعیت اقتصاد امریکا ندارد. او سعی دارد راهکارهایی نیز در این زمینه ارائه کند تا همان‌طور که خودش در کسب‌وکارش موفق بوده، کشورش نیز در دنیای اقتصاد موفق باشد. شاید زمان آن رسیده که به او نه به عنوان فردی سرمایه‌گذار بلکه به عنوان فردی اقتصاددان نگاه کرد.
 
وارن بافت
 
به گزارش آینده ،متولد 30 آگوست 1930 در نبراسکای امریکا است. آن‌طور که می‌گویند پدرش در ابتدا بیش از اندازه بر او حکمرانی می‌کرد و برای همه‌چیز قانون می‌گذاشت. کسی او را به عنوان اقتصاددان نمی‌شناسد اما نامش در فهرست ده اقتصاددان برتر تاریخ جهان قرار گرفته‌است. اغلب او را به عنوان سرمایه‌گذار می‌شناسند اما در واقع یک اقتصاددان است و با اصول علمی اقتصاد موفق شده به این درجه از موفقیت در دنیای سرمایه‌گذاری دست پیدا کند. وارن بافت مدرک کارشناسی ارشد خود را در اقتصاد از دانشگاه کلمبیا دریافت کرده و از آن به بعد وارد وال‌استریت شده‌است. اکنون او را به عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار در قرن بیستم می‌شناسند. بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که نامش همیشه در میان ده فرد ثروتمند جهان بوده‌است. اغلب نیز بین نفرات اول تا سوم بوده‌است. 
برچسب‌ها:وارن بافت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *