ایستانیوز:ترامپ فکر می کند آمازون بازنده خدمات پستی است. این در حالی است که کارگران برنده واقعی در معاملات خرده فروشی آنلاین هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،همکاری آمازون با خدمات پستی سودآور است؟ پاسخ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به این سوال منفی است اما عده ای هم وجود دارند که براساس اطلاعات دولتی از مشاغل در آمریکا بدون تردید از این رابطه سود می برند.: کارگران پستی. در بیشتر موارد ظهور اینترنت برای پست یک فاجعه به نظر می رسیده است. یک نمونه از این فجایع نامه های الکترونیکی هستند که به راحتی جای نامه های کاغذی را گرفته اند. با وجود تکرار چنین فجایعی اما در این بین یک نقطه روشن وجود دارد و آن هم این است که اینترنت امکان خرید در سطح وسیع را فراهم کرده است.
آمازون، بزرگترین فروشگاه آنلاین در آمریکای شمالی است که از سال 2007 تا 2017 از 10 میلیارد دلار به 100میلیارد دلار درآمد رسیده و بیشتر این رقم هم در چند سال اخیر به دست آمده است. خرید بیشتر اینترنتی به این معنی است که بسته های بیشتری برای ارسال وجود دارد و این یعنی کسب وکار پست رونق پیدا می کند. تخمین ها نشان می دهد که تحویل سفارش های آمازون 40 درصد از خدمات پست را در بر می گیرد و این یعنی تحویل مرسولات آمازون 84 درصد نسبت به سال 2011 بیشتر شده است.
با این میزان از افزایش تحویل سفارش اشتغال در پست پایدار شده است. خدمات پست اکنون 606 هزار و 800 کارمندان را به خدمت گرفته که حدودا 16 هزار نفر یشتر از کارمندان پست در سال 2014 است. هرچند آمازون نیروهای خودش را برای بسته بندی مرسولات دارد اما در نهایت برای تحویل کالا به مشتری وابسته به خدمات پست است بنابراین اشتغال پایداری که نتیجه همکاری پست و آمازون است، در بخش حامل های پستی بیشتر دیده می شود. تعداد این شاغالان در خدمات پست ایالات متحده آمریکا 337 هزار نفر در ماه می سال 2017 بوده است یعنی 31 هزار نفر بیشتر از آمار در سال 2012.
حمل مرسولات پستی یک شغل متوسط است. چنین شغل هایی در آینده به دلیل توسعه اتوماسیون بیش از دیگر مشاغل در معرض نابودی قرار می گیرند اما با توجه به وعده رییس جمهور ترامپ در ایجاد 25 شغل در آینده، نمی توان این ظرفیت را نادیده گرفت.