ایستانیوز:مدیر اداره کل آمار و اطلاعات بانک ملی در نامه ای از شرکت ایران ارقام برای پیاده سازی و راه اندازی موفق سامانه رفتارشناسی مشتریان(KYC) در این بانک قدردانی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ سامانه رفتارشناسی مشتریان بانک ملی ایران یکی از سامانه ها و دستاوردهای جدید شرکت ایران_ارقام در صنعت بانکی کشور است که برای اولین بار دربانک ملی ایران و با بهره گیری از مفاهیم انبارداده، هوش تجاری و داده کاوی تحلیل های متنوع از رفتار مشتریان را برای مدیران آن بانک فراهم کرده است .
پیاده سازی سامانه رفتارشناسی مشتریان رضایت بانک ملی و تایید و تقدیر رسمی آن بانک از شرکت ایران_ارقام را به همراه داشته است.
بر مبنای این گزارش، سامانه های انباره داده وهوش تجاری که توسط شرکت ایران_ارقام در بانک ملی پیاده سازی شده اند و اکنون در مرحله پشتیبانی هستند، بستر اصلی و زیر ساخت لازم برای پیاده سازی سامانه رفتارشناسی مشتریان آن بانک را فراهم کرده اند.
سامانه رفتارشناسی مشتریان با استخراج اطلاعات مشتریان، پروفایل های خاصی برای مشتریان ایجاد کرده و پس از خوشه بندی و ارزیابی خوشه ها به ارائه گزارش های آماری و تحلیلی متنوع در این زمینه می پردازد. بررسی روند منابع بانک، مشتریان باارزش، ریزش و خیزش مشتریان بخش هایی از این سامانه جامع را تشکیل می دهد.