RSS
امروز یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

واگذاری تعیین محل مصرف منابع قرض الحسنه به مشتریان بانک ملی

۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۹/۱۸کد خبر: 227856
ایستانیوز:سنت نیکوی قرض الحسنه سال هاست که در نظام بانکی ما جای خود را باز کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در روش کنونی سپرده گذاران وجوه خود را به صورت قرض الحسنه در اختیار بانک قرار می دهند و بانک به نیابت از آنها، این منابع را به کارهای خیر از جمله ازدواج، مدرسه سازی، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، اشتغال زایی، کمک به خانواده های نیازمند و ... تخصیص می دهد.
 
یکی از مهمترین سوالات سپرده گذاران قرض الحسنه بانک ها همیشه این بوده که این منابع دقیقا به چه بخش هایی تخصیص می یابد؟ آیا این امکان وجود دارد که سپرده گذار، دقیقا مشخص کند که منابع او به چه بخشی اختصاص یابد؟
 
بانک ملی ایران در اقدامی جدید، به این حوزه ورود کرده و برای پاسخ به این سوال قدیمی، تمهیدات تازه ای در قالب «تامین مالی جمعی» اندیشیده است. در نظام تازه ای که بانک ملی ایران طراحی کرده، سامانه ای ایجاد شده که با مراکز ارائه دهنده خدمات عام المنفعه به طور مستقیم در ارتباط است.
 
در این سامانه که بزودی راه اندازی خواهد شد، مراکز حمایتی، افراد یا طرح هایی که به حمایت مالی نیازمندند معرفی می شود. بانک ملی ایران به عنوان عامل جمع آوری منابع مالی، این طرح ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهد و با این روش، سپرده گذاران می توانند از میان انبوه طرح ها و افراد نیازمند، خودشان محل مصرف منابع را به صورت حامی با فعالیت هبه یا غیرانتفاعی و تسهیلات قرض الحسنه مشخص کنند.
 
تخصیص منابع قرض الحسنه از طریق بانکی به اعتبار و قدمت بانک ملی ایران، اعتماد نیکوکاران را دو چندان خواهد کرد. از سوی دیگر انتخاب محل هزینه کرد منابع قرض الحسنه از سوی سپرده گذاران، می تواند به آنها انگیزه بیشتری برای کمک به نیازمندان تزریق کند
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *