RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد:

تأمین مالی ۲۲ تریلیون ریالی با نرخ حداکثر ۱۴.۵ درصد

۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۸/۱۵کد خبر: 222979
ایستانیوز:دکتر احمدی: بانک توسعه صادرات نسبت به جذب ۱۱هزار میلیارد ریال منابع ارزان قیمت اقدام نموده تا ضمن تلفیق با منابع خود، صادرکنندگان را به میزان ۲۲۰۰۰ میلیارد ریال و با نرخ ۱۳.۵ الی ۱۴.۵ درصد تأمین مالی نماید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بیست و هفتمین نشست تخصصی بانک توسعه صادرات ایران با حضور مقامات استانی و مدیران بانک در جمع صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان فارس در هتل همای شیراز برگزار شد. به گزارش اگزیم نیوز دکتر حبیب احمدی، مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در این همایش هدف از برگزاری این نشست ها را تعامل نزدیک و مؤثر با مشتریان و فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: محوریت برنامه های بانک توسعه صادرات شناسایی نیاز و خواسته های فعالان اقتصادی و حمایت بیش از پیش از بنگاه های صادرات محور و توسعه صادرات غیر نفتی و به تبع آن رشد اقتصادی است.
 
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات در ادامه ظرفیت های بالقوه استان فارس در حوزه های مختلف اقتصادی را برشمرد و گفت: موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد، منابع عظیم گاز، مزیت ویژه در بخش کشاورزی و دامداری، وجود ۴۶ شهرک صنعتی و ۳ منطقه ویژه اقتصادی، استقرار صنایع پتروشیمی، نزدیکی به آبهای خلیج فارس و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی تنها بخشی از ظرفیت‌های ویژه این استان هستند.
 
وی اظهار امیدواری کرد که با برخورداری از این ظرفیت ویژه و با اهتمام تلاشگران اقتصادی استان و اجرای سیاست های حمایتی دستگاه های ذیربط، این استان به اهداف تعیین شده برای صادرات غیرنفتی در افق 1404 دست یابد.
 
احمدی در ادامه به چرخه صادرات و حلقه های تشکیل دهنده این زنجیره اشاره کرد و گفت: علاوه بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان که ارکان مهم این زنجیره هستند، شرکت های حمل و نقل، گمرکات، بیمه ها، بانکها و صرافی ها نیز نقش بسیار مهم و حیاتی در این بخش دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است تامین سریع و به موقع منابع مالی مورد نیاز و رفع تنگناهای نقل و انتقالات ارزی صادرکنندگان تاثیر بسزایی در تکمیل زنجیره ارزش دارد و بانک توسعه صادرات ایران به عنوان اگزیم بانک کشور تمام تلاش خود را به کار بسته تا در این مهم بیش از پیش موثر عمل کند.
 
 مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات اذعان داشت: به همین منظور بانک توسعه صادرات نسبت به جذب ۱۱هزار میلیارد ریال منابع ارزان قیمت اقدام نموده تا ضمن تلفیق با منابع خود، صادرکنندگان را به میزان ۲۲۰۰۰ میلیارد ریال و با نرخ 13.5 الی 14.5 درصد تأمین مالی نماید.
 
احمدی در ادامه اظهار داشت: ساز و کار پرداخت این تسهیلات در دست تدوین است که بزودی و با تصویب هیأت مدیره بانک توسعه صادرات ایران به آگاهی عموم خواهد رسید. همچنین به منظور تامین منابع مالی از خارج جهت سرمایه گذاری در کشور و اجرای طرح‌های عمرانی، اقدامات مثبتی در جذب خطوط اعتباری کوتاه مدت (ریفاینانس ) و میان مدت ( فاینانس ) صورت پذیرفته است. از مهمترین خطوط ریفاینانس کوتاه مدت (حداکثر یکساله)، می توان به خط اعتباری ۲۵ میلیون یورویی با نرخ ۴ درصد با بانک تجارت پارس و خط اعتباری ۱۰۰ میلیون دلاری با اگزیم بانک کره‌جنوبی و با نرخ های یوریبور  مثبت ۱/۸ درصد سه ماهه و یوریبور مثبت ۲/۱ درصد دوازده ماهه اشاره کرد.
 
 وی افزود: خطوط اعتباری میان مدت و بلند مدت نیز در قالب فاینانس ۸ میلیارد یورویی ۴ تا ۵ درصدی با اگزیم بانک کره جنوبی، ۱۰ میلیارد یورویی ۴ تا ۵ درصدی موسسه تامین مالی چین و همچنین خط یک میلیارد یورویی با اوبر بانک اتریش قابل ارائه به متقاضیان است.
 
حبیب احمدی ضمن برشمردن فعالیت های بانک در دوران پسابرجام عملکرد بانک را مثبت اعلام کرد و افزود در پایان شهریور ماه 96 مانده تسهیلات و ضمانت های صادره بانک دو برابر رشد داشته است.
 
به گزارش اگزیم نیوز ؛ در خاتمه این نشست نیز پس از سخنرانی مقامات استانی، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان فارس ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود، مسائل و مشکلات حوزه صادرات و امور بانکی را مطرح و پاسخ های لازم از طرف مدیران و کارشناسان بانک داده شد و مقرر شد پیگیری های لازم حسب مورد صورت پذیرد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *