RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

افزایش ۱۹درصدی درآمد هر سهم ایران کیش

۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳کد خبر: 187544
ایستانیوز:شرکت اعتباری ایران کیش در جدید ترین گزارش مالی که به سازمان بورس اوراق بهادار ارائه شد، اعلام کرد که سود هر سهم برای سال مالی ۹۵ را ۱۹ درصد افزایش داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت کارت اعتباری ایران کیش پیش بینی سود هر سهم برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 را از 500 ریال به 581 ریال افزایش داد. این تعدیل مثبت کاملا عملیاتی بوده و از محل افزایش درآمد حاصل از کارمزد تراکنش پذیرندگان (شاپرک) حاصل شده است.
 
در بودجه تعدیل شده درآمد حاصل از نصب و پشتیبانی دستگاههای pos از مبلغ 1.889 میلیارد ریال به مبلغ 1.713میلیارد ریال کاهش یافته که عمدتاً مربوط به کاهش درآمد نصب و پشتیبانی قراردادهای پایانه های فروش با بانک ها و موسسات مالی طرف قرارداد است.
 
افزایش درآمد حاصل از کارمزد تراکنش پذیرندگان (شاپرک) از مبلغ 919 میلیارد ریال به مبلغ 1.058 میلیارد ریال تماماً به دلیل افزایش تراکنش های خرید نسبت به پیش بینی انجام شده صورت گرفته است.
 
با توجه به  صرفه جویی و کاهش در هزینه های پرسنلی معادل 10درصد نسبت به آخرین پیش بینی ارائه شده، صرفه جویی و کاهش در هزینه های مرتبط با ملزومات مصرفی پایانه های فروش از قبیل رول و آدابتور و غیره.. و کاهش هزینه های استهلاک پایانه های فروش به دلیل تغییر در برنامه زمانی نصب پایانه فروش موجب کاهش بهای تمام شده خدمات ارائه شده نسبت به پیش بینی قبل معادل 7 درصد شده است.
 
از دلایل عمده کاهش هزینه های اداری و عمومی نیز عمدتاً میتوان به صرفه جویی در هزینه های پرسنلی و کارکنان اشاره کرد.
 
این شرکت 1،310 میلیارد ریالی در دوره 9 ماهه امسال 69 درصد از پیش بینی سود تعدیل شده را پوشش داده و به نظر می رسد به راحتی سود برآوردی امسال را تا پایان دوره 12 ماهه محقق سازد.
 
در پایان آذر ماه امسال درآمد فروش و ارایه خدمات شرکت از مرز 1،955 میلیارد ریال عبور کرده که 71 درصد از بودجه را محقق ساخته است. این مبلغ در قیاس با دوره مشابه سال قبل 51 درصد افزایش را تجربه کرده است.
 
سود ناخالص این دوره با 85 درصد رشد نسبت به دوره 9 ماهه سال گذشته به 954 میلیارد ریال رسیده است. حاشیه سود این دوره 49 درصد بوده که در قیاس با مدت زمان مشابه سال مالی 94 رشد 9 درصدی را نشان می دهد.
 
این شرکت موفق شده با شناسایی 760 میلیارد ریال سود عملیاتی 69 درصد از بودجه کل امسال را پوشش دهد. این در حالی است که سود عملیاتی دوره 9 ماهه سال مالی گذشته 383 میلیارد ریال بود.
 
در  پایان آذر ماه امسال سود خالص رکیش به 527 میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره 9 ماهه سال گذشته 92 درصد افزایش یافته است. با تحقق این مبلغ 402 ریال سود برای هر سهم شناسایی شده و 69 درصد از سود تعدیل یافته محقق شده است. حال آنکه در دوره 9 ماهه سال قبل درآمد هر سهم "رکیش" 210 ریال بود و در پایان دوره 12 ماهه به 368 ریال رسید.
 
گفتنی است آخرین قیمت هر سهم این شرکت 3987 ریال بوده و نسبت قیمت به درآمد هر سهم آن 6.86 است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *