ایستانیوز:مدیرعامل بانک سینا در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت، گفت: بانک سینا مدل جدید توسعه بانکداری اجتماعی هوشمند را با هدف افزایش دسترسی به خدمات مالی در مناطق کمتر توسعهیافته اجرایی میکند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دکترعلی ابدالی افزود: این مدل بر استفاده از فناوریهای هوشمند و شبکههای بانکداری عامل تأکید دارد به نحوی که عاملهای محلی و مدنی با بهرهگیری از پلتفرمهای هوشمند به عنوان پل ارتباطی بین بانک و جامعه هدف(جمعیت محروم از خدمات بانکی) عمل میکند.
دکتر ابدالی تصریح کرد: در این مدل با بهرهگیری از فناوریهای دیجیتال و تحلیل دادهها، خدمات بانکی متناسب با الگوهای رفتاری مشتری محلی و نیاز مشتریان محلی تعریف و تنظیم میشود و شکاف بین بانک و جمعیت فاقد دسترسی به خدمات مالی مناسب را کاهش میدهد.
مدیرعامل بانک سینا عنوان کرد: این مدل از یک سو هزینههای بانک را برای گسترش خدمات کاهش میدهد و از سوی دیگر به مردم مناطق محروم کمک میکند تا با استفاده از پلتفرم هوشمند بدون نیاز به حضور در شعب و اتلاف وقت، به خدمات بانکی دسترسی یابند.
دکتر ابدالی در ادامه افزود: در کنار این اقدامات، پلتفرم بازارگاه هوشمند کسبوکار در اکوسیستم بانکداری اجتماعی هوشمند از سوی این بانک پیشبینی شده است که از یک سو امکان خرید و فروش کالاهای تولید شده را برای کسبوکارها و کارآفرینان خرد و خانگی و محلی به ویژه در مناطق محروم فراهم میکند و از سوی دیگر با تحلیل دادههای ناشی از تقاضاهای شناساییشده، امکان ارزیابی کسبوکارها و اعتبارسنجی و اعطای اعتبار فراهم میشود.
مدیرعامل بانک سینا یادآور شد: اجرای این مدل از توسعه بانکداری اجتماعی از منظر سازمانی باعث افزایش تعداد مشتریان، گسترش بازارها و نهایتا سودآوری در بانک میشود و از منظر کلان و ملی باعث محرومیتزدایی، اشتغالزایی و توسعه اقتصادهای محلی میشود.
گفتنی است یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت طی روزهای ۵ و ۶ آذرماه جاری در تهران برگزار شد..