ایستانیوز:چهار نفر ضمن توافق با این که در این شرایط بهتر است خودرو در بورس کارایی معامله شود، معتقد بودند که این امر نباید به موضوعی بلندمدت تبدیل شود و باید نهایتا هم واردات آزاد شود و هم خودروسازان خود فروشندهی کالای خود باشند؛ شروطی که بعید است مخالف چندانی در بازار سرمایه داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دکتر حسین عبده تبریزی در کانال شخصی اش نوشت :امشب تنی چند از اقتصاددانان به دفتر ریاستجمهوری دعوت شدند، و در حضور وزرا و مشاوران اقتصادی رئیس جمهور، نقطهنظرهای خود را بیان کردند. طبعأ نگرانی در مورد این که در این شرایط آیا امکان اصلاحات وجود دارد یا نه، مطرح شد. در مطبوعات شاید گزیدهای از بحثها بیاید.
بنده کل وقت خود را به شرح وضعیت خودرو در بازار سرمایه اختصاص دادم. قبل از جلسه با ۳۶ نفر از کارشناسان رشته صحبت کردم. سی و دو نفر قاطعانه معتقد بودند که در شرایط فعلی حتما بهتر است خودرو در بورس کالایی معامله شود.
چهار نفر ضمن توافق با این که در این شرایط بهتر است خودرو در بورس کارایی معامله شود، معتقد بودند که این امر نباید به موضوعی بلندمدت تبدیل شود و باید نهایتا هم واردات آزاد شود و هم خودروسازان خود فروشندهی کالای خود باشند؛ شروطی که بعید است مخالف چندانی در بازار سرمایه داشته باشد.
بر این اساس، بنده در جلسه خواستار آن شدم که یا طبق برنامهی هفتم، خودرو از موضوع قیمتگذاری آزاد شده و شرکتها خود به فروش اقدام کنند و یا در بورس کالایی به فروش رسند، و اضافه قیمت آنها نسبت به قیمتهای مصوب صرف بازپرداخت بدهی آنها به بانکها شود.
همچنین درخواست کردم کل موضوعات مربوط به خودرو از قبیل واردات خودرو، بدهی خودروییها، واگذاری مدیریت آنها به بخش خصوصی، تودلیهای دو خودروساز بزرگ، … در طرحی جامع با سرعت بررسی و تصمیمات اجرایی شود.
امیدوارم با عرضهی خودرو در بورس کالا، یا خروج خودرو از قیمتگذاری، حرکت کوچکی در جهت اصلاحات در بازار سهام ایجاد شود.