RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

  • ارتباط رشد تورم و کاهش نقدینگی!

    ارتباط رشد تورم و کاهش نقدینگی!
    ایستانیوز:در آخرین گزارش‌های مرکز آمار، نرخ تورم در مردادماه۱۴۰۲باز هم روند افزایشی داشته است. نرخ تورم نقطه به نقطه در این ماه به ۳۹.۸ درصد رسیده که نسبت به تورم نقطه به نقطه تیرماه، ۰.۴ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.
    ۱۴۰۲/۶/۱۲
  • رفع تحریم‌ها مقدم بر پیمان‌ها

    رفع تحریم‌ها مقدم بر پیمان‌ها
    ایستانیوز:وقتی تصمیم‌گیران کشور از مزایای تجارت آزاد چشم‌پوشی می‌کنند، وقتی اقتصاد را به تازیانه قیمت‌گذاری تعزیر می‌کنند و...، چطور می‌توانیم از پیوستن به پیمان‌های سیاسی و اقتصادی خوشحال باشیم و چه چیزی عایدمان می‎شود؟
    ۱۴۰۲/۶/۴
  • مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی از وضعیت قرمز بانک‌ها می‌گوید

    طبق قانون تجارت، بانک‌ها در ایران ورشکسته هستند

    طبق قانون تجارت، بانک‌ها در ایران ورشکسته هستند
    ایستانیوز:گرچه فلسفه ایجاد بانک مرکزی در ایران هم مانند سایر بانک‌های مرکزی در جهان بوده ولی از مسیر خود منحرف شده است. متاسفانه بانک مرکزی در کشور ما تحت‌تاثیر ملاحظات و مناسبات سیاسی قرار دارد و دست‌کم دولت‌های بعد انقلاب تاکنون تن به استقلال بانک مرکزی نداده‌اند و به نظر هم می‌رسد که افقی برای پذیرش این استقلال وجود ندارد.
    ۱۴۰۲/۵/۳۱
  • هدایت نقدینگی؛ از رویا تا واقعیت

    هدایت نقدینگی؛ از رویا تا واقعیت
    ایستانیوز:هدایت نقدینگی اصطلاحی است که در ادبیات اقتصادی کشور ما رایج شده است و به نظر نگارنده این اصطلاح چندان دقیق و درست نیست. به این دلیل که نقدینگی چیزی است که در تسویه مبادلات روزمره خود مورد استفاده قرار می‌‌‌دهیم و عمدتا هم بدهی بانک‌ها به ماست.
    ۱۴۰۲/۵/۲۹
  • از دست نامرئی اسمیت تا دست شفاف برنامه‌ریزی توسعه

    از دست نامرئی اسمیت تا دست شفاف برنامه‌ریزی توسعه
    ایستانیوز:دیپلمات وقتی دانشجویان درس اقتصاد، خواه در رشته تخصصی اقتصاد و خواه در رشته‌های متصل به آن، به نخستین کلاس درس اقتصاد می‌روند، با نام آدام اسمیت آشنا می‌شوند. در واقع او کسی است که اقتصاد را که از کار، تولید، فروش، پول و ثروت و گردش و چرخش آن در جامعه و جهان حکایت دارد، به صورت علمی درآورد تا پاسخگوی نقش این مسائل در زندگی فردی و اجتماعی و توسعه جوامع و کشف و وضع قوانین حاکم بر این روابط یا مهار آن باشد.
    ۱۴۰۲/۵/۲۴
  • عقلانیت در سیاستگذاری

    عقلانیت در سیاستگذاری
    ایستانیوز:سیاستگذاری‌‌‌های خلاف اصول علم اقتصاد و عقل سلیم که تنها فضیلتش کسب رضایت عامه مردم در کوتاه‌مدت و مطابقتش با برخی شعارهای ایدئولوژیک است از دولت‌‌‌های نهم و دهم آغاز شد؛ اما در دولت‌‌‌های یازدهم و دوازدهم نیز به‌رغم برخی تلاش‌‌‌های بی‌‌‌رمق برای کنار گذاشتن آن کم و بیش ادامه یافت و در دولت سیزدهم با شدت و حدت بیشتری مورد تاکید قرار گرفت و عمق و گستره بیشتری پیدا کرد.
    ۱۴۰۲/۵/۲۱
  • بیماری هلندی واقعی

    بیماری هلندی واقعی
    ایستانیوز:«به پشتوانه عظیمِ اقتصادی‌ای که ما داریم؛ نفت، وضع مالی شما از تمام دنیا به جز چند کشور، محکم‌تر است.» این بخشی از نطق مرحوم هاشمی رفسنجانی در تابستان۱۳۵۸ بود و در ادامه آن گفت: «۱۰میلیارد دلار ذخیره ارزی داریم. اصلا ترس از کمبود نداشته باشید.» همان‌گونه که کاملا مشخص است هدف اصلی این نوع سخنان و تاکیدهای مکرر که ما نفت داریم، انتقال این پیام به جامعه بود که ما ثروتمندیم و آسوده‌خاطر و راحت باشید که جای هیچ نگرانی نیست.
    ۱۴۰۲/۵/۱۸
  • خبرنگاران زبان گویا وآگاهی بخش بازار سرمایه هستند

    خبرنگاران زبان گویا وآگاهی بخش بازار سرمایه هستند
    ایستانیوز:دکتر علی بیگ زاده ، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمات کلیه اصحاب رسانه و تلاشگران عرصه خبرطی یادداشتی در خصوص نقش رسانه ها و خبرنگاران در توسعه بازار سرمایه و توسعه فرهنگ سهامداری در دودهه گذشته پرداخته است که در ادامه می خوانید :
    ۱۴۰۲/۵/۱۷
  • بازار ارز و بحرانی به نام باز کردن دست دلالان

    بازار ارز و بحرانی به نام باز کردن دست دلالان
    ایستانیوز:اقدامات نسنجیده از جمله لغو فعالیت صرافی‌های توانمند نه تنها به ارز تک نرخی منتهی نشد بلکه نابسامانی بازار را نیز رقم زد.
    ۱۴۰۲/۵/۱۵
  • دو خطای مالیات‌ستانی

    دو خطای مالیات‌ستانی
    ایستانیوز:با کاهش درآمدهای نفتی، دولت به افزایش درآمدهای مالیاتی روی آورده است. موفقیت در افزایش پایدار درآمدهای مالیاتی مستلزم بازتعریف رابطه دولت و مردم است. برخلاف تامین مالی از طریق فروش نفت که رابطه‌ای یک‌طرفه است، مالیات‌گیری رابطه‌ای دوطرفه است که بدون توافق طرفین، امکان پیگیری آن اگر نه محال، حداقل بسیار پرهزینه است.
    ۱۴۰۲/۵/۱۴
  • بخش خصوصی و حواشی دنباله‌دار

    بخش خصوصی و حواشی دنباله‌دار
    ایستانیوز:متاسفانه به ویژه از دوره قبل کشمکش‌های درونی میان اعضای قدیمی‌تر در اتاق ایران چالش‌برانگیز شده و حالا جلوه‌های بیرونی پیدا کرده است.
    ۱۴۰۲/۵/۱۴
  • کانون صرافان منحل شد؟ به همین سادگی؟

    کانون صرافان منحل شد؟ به همین سادگی؟
    ایستانیوز:شنیدیم کانون صرافان ایرانیان منحل شده، به همین سادگی، توسط بانک مرکزی. علت انحلال هم تخلفات عدیده، از جمله انحراف از اهداف عنوان شده است.
    ۱۴۰۲/۵/۱۳
  • زندانی شدن کسب‌وکارها

    زندانی شدن کسب‌وکارها
    ایستانیوز:پلمب کسب‌وکارها شبیه زندانی کردن آدم‌هاست با این تفاوت که آدم زندانی فقط خودش در حبس است؛ اما وقتی یک کسب‌وکار پلمب می‌شود، کارکنان و مشتریان و شبکه تامین‌کنندگان و شرکای تجاری آن همه محدود می‌شوند. در شرایطی که اجماع ملی وجود دارد که مهم‌ترین مساله کشور شرایط بد اقتصادی است، چرا پلمب کسب‌و‌کارها به راه‌حل چالشی تبدیل می‌شود که این کسب‌وکارها نه در ایجاد آن و نه در مواجهه با آن هیچ نقشی نداشته‌اند؟
    ۱۴۰۲/۵/۱۰
  • برنامه هفتم توسعه؛ از خیال تا واقعیت

    برنامه هفتم توسعه؛ از خیال تا واقعیت
    ایستانیوز:لایحه برنامه هفتم توسعه برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ با هدف‌های بلندپروازانه تقدیم مجلس شد. در این یادداشت برای تحلیل برنامه مزبور سه‌ماده از ۳۰۲ ماده آن مورد توجه قرار می‌گیرد: ماده۲ درباره هدف‌های برنامه، ماده۳ درباره تامین منابع برنامه و ماده۱۰۰ درباره سیاست‌های خارجی. با بررسی این سه ماده این سوال مطرح می‌شود که دولت چه کارهای متفاوت از دو سال گذشته قرار است انجام دهد تا یک جهش معجزه‌آسا در روند سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی رخ دهد؟
    ۱۴۰۲/۵/۸
  • برای یوروی دیجیتال آماده شوید

    داستان دو یورو

    داستان دو یورو
    ایستانیوز:چرا بانک‌های مرکزی دنیا به دنبال انتشار ارزهای ملی دیجیتال هستند؟ ماجرا به تلاش دولت‌ها برای کنترل بیشتر شهروندان و همچنین کاهش وابستگی به دلار مربوط است
    ۱۴۰۲/۵/۷
<< 5 6 7 8 9 10 11 12 13 >>