ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، یوسف کاووسی، با اعلام این خبر افزود: وقتی بازار ارز با نوسانات صعودی روبرو می شود، توصیه ما به مردم این است که ورود هیجانی به بازارها نداشته باشند.
 
وی اظهارداشت: هر چند اغلب به این توصیه توجهی نمی کنند، به این دلیل که ارزش ریال از ابتدای سال تا امروز شاید حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
این کارشناس اقتصادی افزود: میزان افزایشی که در حقوق کارمندان و کارگران مطرح بود، از ابتدای سال در مقابل وضع مالیات و افزایش آن، دیگر به چشم نمی آید و بدون تاثیر خواهد شد.
 
به گفته وی در شرایطی که نرخ ارز صعودی است و اغلب مردم تمایل به خرید دارند، خرید ارز توصیه نمی شود؛ زیرا احتمال ضرر و زیان در آن زیاد است.
 
کاووسی ادامه داد: مردم به دلیل نگرانی و کم ارزش شدن ریالشان تا حدود ۴۰ درصد سالانه، مجبور می شوند پولشان را به ریال نگه ندارند.
 
او خاطرنشان کرد: حفظ پول به شکل ریال اغلب یا برای خرید است یا اینکه فرد توانایی فعالیت اقتصادی را ندارد و از محل دریافت سود سپرده، امرار معاش می کند.
دلایل نوسانات قیمت ارز و سکه و طلا
 
وی به گسترش نیوز گفت: نوسانات قیمت ارز و سکه و طلا بر اثر عوامل مختلفی است و این عوامل به ۲ دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود.
 
شرایط داخلی به رشد نقدینگی‌، افزایش پایه پولی، تورم، خلق پول توسط بانک ها، مثل تسهیلات تکلیفی توسط دولت و مجلس، به ایجاد نوسانات در بازارهای مختلف منجر می شود.
 
این کارشناس اقتصادی افزود: محور دوم تغییرات نوسانی در بازار ارز و تنش های خارجی و بین المللی است که باعث می شود شما توانایی تصمیم بلند مدت مثل شش ماه تا یک سال بعد را نخواهید داشت.