تاسیس بانک مشترک ایران- سوریه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، علی‌ اصغر زبردست در همایش معرفی فرصت‌های ورود به بازار سوریه افزود: اتاق مشترک ایران و سوریه جلسات زیادی در سال‌های اخیر برگزار کرده است و امیدواریم که توافقات انجام شده به مرحله اجرا نزدیک شوند.
 
وی با برشمردن برخی مشکلات پیشروی تجارت دو کشور، تصریح کرد: بحث اصلی مشکلات در نقل و انتقالات پولی است بانک مرکزی ایران با تاسیس بانک مشترک موافقت و مجوز تاسیس را صادر کرده است و باید بانک سوریه در این زمینه همکاری را بیشتر کند و امیدواریم که سفیر دستورات لازم در این زمینه را بدهند.
زبردست افزود: بازگشایی مرز زمینی حایز اهمیت است علاوه‌بر این بخش خصوصی سوریه علاقه دارد که تجارت برد-برد شود و آنها نیز امکان برگزاری نمایشگاه را داشته باشند درست است که در کیش سوریه‌ها نمایشگاه برگزار کردند اما آنها خواستار برگزاری نمایشگاه در تهران هستند.
 
نائب رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه بیان کرد: حجم واردات سوریه حدود ۵ میلیارد دلار است این در حالی است که حجم تجارت ایران با این کشور حدود ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون دلار است و به نظر می‌رسد برای توسعه روابط اقتصادی باید از توان بخش خصوصی نیز بهره بگیریم.