سال ۱۴۰۳ سال فرار پول خواهد بود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، آیزاک سعیدیان، اقتصاددان،با اشاره به نقش تحریم در تداوم سقوط ارزش ریال به الجزیره گفت: حجم نقدینگی فاقد پشتوانه تولید ناخالص داخلی ایران در سال‌های گذشته به‌صورت چشمگیر افزایش یافت و مجدد با خروج آمریکا از برجام ارزش ریال مجدد سقوط کرد.
 
به گفته او در دولت ابراهیم رئیسی نیز بسیار سعی شد تا ارزش ریال در یک دامنه با‌ثبات حفظ شود که این تلاش بدون توجه به نماگرهای اقتصادی بود و با تنش‌های منطقه‌ای که به نوعی ریسک سیستماتیک محسوب می‌شد، مجدد ارزش ریال ایران سقوط کرد.
 
    این اقتصاددان درباره پیش‌بینی خود از وضعیت اقتصاد در سال ۱۴۰۳ هم گفت: «در سال ۱۴۰۳ پیش‌‌بینی می‌ شود با توجه به رکود اقتصادی، تورم تولید کالا و اخذ مالیات سنگین بر مشاغل و تولیدکنندگان شاهد خروج سرمایه‌ها از ایران باشیم.
 
شایان ذکر است بانک مرکزی ایران در هفته‌های اخیر اعلام کرده است که تصمیم دارد نرخ برابری ریال در برابر دیگر ارزها را در یک دامنه قمیتی به ثبات برساند.
 
حال آنکه تا مادامی که امنیت سرمایه‌گذاری تأمین نشود و کاهش ریسک‌های متعدد سرمایه‌گذاری در ایران کاهش نیابد، بعید است ریال بتواند در بلندمدت از ثبات نسبی برخوردار شود».