بازار طلا و دلار داغ شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، از سوی دیگر این جنگ، باعث شد که حرکت به سمت حفظ و ذخیره دارایی‌های امن افزایش یابد؛ زیرا سرمایه‌گذارانی که از نزدیک رویدادهای خاورمیانه را تماشا می‌کنند سعی دارند قبل از هر اقدامی، ریسک ژئوپلیتیکی برای بازارها را بسنجند.
 
به این ترتیب بررسی‌های تحلیلگران حاکی از آن است که افزایش ریسک ژئوپلیتیک، باعث اقبال گسترده برای خرید دارایی‌هایی مانند طلا و دلار و افزایش تقاضا برای اوراق خزانه ایالات متحده شده است.
 
در داخل کشور نیز، افزایش تقاضا برای خرید دلار و طلا، در کنار سایه جنگ در خاورمیانه، با رشد قیمت ها در این بازارها همراه بوده و تنها ترکش سنگین جنگ به بازار سرمایه اصابت کرده است.
پیش‌بینی افزایش قیمت دلار و طلا
 
یورونیوز گزارش داد: پیتر کاردیلو، اقتصاددان ارشد شرکت سرمایه‌گذاری اسپارتان نیز ضمن پیش‌بینی افزایش قیمت دلار، معاملات گسترده طلا را «یک پوشش عالی در برابر آشفتگی بین‌المللی» توصیف می‌کند.
 
به نظر می‌رسد تا کنون دستاورد مهم جنگ، توقف اقدامات برای عادی سازی روابط سیاسی در خاورمیانه باشد. با این وجود آینده تحولات روشن نیست و افزایش دامنه درگیری‌ها، احتمالاً قیمت بالاتر نفت خام را به همراه خواهد داشت.
 
اکنون عمده نگاه‌ها به سمت عربستان است تا مشخص شود که یکی از مهمترین بازیگران عرضه نفت در بازارهای بین‌المللی و همزمان یکی از تاثیرگذارترین کشورها در صحنه سیاسی خاورمیانه، چه واکنشی به تحولات غزه و آینده مراوداتش با اسرائیل خواهد داشت.
منبع: ettelaat