کدام استان‌ها بیشترین چک برگشتی را داشتند؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازاهای مالی(ایستانیوز)، در این دوره، تهران با ۲.۵میلیون فقره چک به ارزش ۲۳۶ هزار میلیارد تومان، بیشترین سهم را در میزان چک‌های مبادله‌ای داشت.
 
بررسی وضعیت چک‌های مبادله‌ای در یک سال گذشته (تیر۱۴۰۱ تا تیر۱۴۰۲) نشان می‌دهد که تعداد چک‌های وصولی از حیث تعداد ۰.۵ واحد درصد رشد داشته است.
 
البته مبلغ چک‌های وصولی در یک سال گذشته ۸۷.۳ درصد بود که به معنای ۲.۳درصد رشد است.
 
همچنین در دوره زمانی اعلام‌شده تعداد چک‌های برگشتی کاهشی بود و از ۳/۹ درصد در سال۱۴۰۱ به ۸.۸ درصد در تیر امسال رسیده است.
رشد مبلغ چک‌ها
 
این در حالی است که مبلغ چک‌ها رشد داشته و از ۱۰.۴درصد به ۱۲.۷درصد رسیده است.
 
در تیرامسال از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار فقره چک صادره، هفت میلیون و ۱۰۰هزار فقره به ارزش ۴۲۱هزار میلیارد تومان وصول شده است؛ یعنی ۹۱.۲درصد تعداد چک و ۸۷.۳درصد مبلغ چک‌ها وصول شد.
 
در دوره مذکور، تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده نسبت به ماه قبل از آن (خرداد) از نظر تعداد ۲.۱درصد و از نظر مبلغ ۵.۳درصد کاهش داشت.
 
استان‌های گیلان، کرمانشاه، البرز، خوزستان، گلستان و مازندران بیشترین تعداد چک‌های وصولی را در تیر۱۴۰۲ را داشتند.
 
در ماه نخست تابستان امسال، در کل کشور ۶۸۱ هزار فقره چک به ارزش ۶۱هزار میلیارد تومان برگشت داده شد؛ یعنی ۸.۸درصد از کل تعداد چک‌های صادرشده وصول نشد.
 
تعداد چک‌های برگشتی در این دوره نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۳.۴ درصد و از حیث ارزش ۴.۵درصد رشد داشته است.
 
کردستان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد بالاترین میزان چک‌های برگشتی در کل کشور را داشتند. در پایتخت نیز ۲۰۷ هزار فقره چک به ارزش ۲۵هزار میلیارد تومان وصول نشد.