فروش ۹۱۱ میلیارد تومان بیمه نامه در بیمه تعاون
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بیمه تعاون که با نماد وتعاون و سرمایه 5.000 میلیارد ریال در بازار سرمایه کشور فعال است، در همین مدت حدود 442 میلیارد تومان نیز خسارت به بیمه گزاران خود پرداخت کرده است.
 
بر اساس گزارش عملکرد یک ماهه منتهی به پایان مردادماه ،1402، بیمه تعاون در پنجمین ماه سال حدود 158 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده و در مقابل، بیش از 107 میلیارد تومان نیز به زیان دیدگان خسارت داده است.
 
در بین رشته های بیمه ای سبد بیمه تعاون، رشته ثالث از لحاظ میزان تولید حق بیمه با اختصاص 38 درصد کل حق بیمه های تولیدی و رقمی بالغ بر 343 میلیارد تومان در جایگاه نخست قرار گرفته و پس از آن رشته درمان با 16 درصد و رقمی حدود 150 میلیارد تومان و رشته زندگی غیراندوخته دار با 15 درصد و رقمی نزدیک به 137 میلیارد تومان جایگاه های دوم و سوم را در پنج ماهه به خود اختصاص داده اند.
 
در عین حال در بخش خسارت در پنج ماهه ابتدای امسال، رشته درمان با اختصاص 39 درصد خسارت های پرداختی و رقمی حدود 173 میلیارد تومان، بالاتر از سایر رشته ها قرار گرفته است.
 
در فهرست رشته های بیمه ای وتعاون، رشته ثالث اجباری 19 درصد کل خسارت ها را با رقمی حدود 85 میلیارد تومان و رشته زندگی اندوخته دار هم 18 درصد خسارت ها را با رقمی حدود 78 میلیارد تومان را از آن خود کرده است تا جایگاه دوم و سومی پرداخت خسارت نیز به این دو رشته تعلق بگیرد.
 
در همین حال، رشته مسوولیت نیز 8 درصد کل حق بیمه تولیدی بیمه تعاون را تولید کرده و بیش از 69 میلیارد تومان به سبد حق بیمه این شرکت افزوده است.