تامین مالی کشور روی دوش بانک‌هاست
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا فرزین، با اعلام این موضوع اظهارداشت: هر روز اخبار منفی برای بانک ها تولید می‌کنند؛ چون اگر نظام مالی ما آسیب ببیند، کل اقتصاد کشور آسیب می‌بیند.
 
کارشناسان اقتصادی معتقدند تا زمانی که قرار باشد بار اصلی تامین مالی در کشور بر سیستم بانکی باشد و بازار سرمایه نقشی در این زمینه نداشته باشد، شاهد فشار بیش از حد به بانک‌ها خواهیم بود که باعث می‌شود در بخشنامه مدیریت اضافه برداشت به جای تصمیمات سختگیرانه، به نفع مشکلات بانک‌ها دوباره انعطاف نشان دهیم،ما یک ماموریت‌های ویژه و فراتر از حد انتظار را به بانک‌ها واگذار کردیم و آن هم این است که ۹۰ درصد تامین مالی سیستم مالی برعهده بانک‌هاست.
 
در این راستا وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بانک‌ها به جهات مختلف برای همه دولت‌ها از جمله دولت سیزدهم اهمیت دارند، می گوید: بیش از ۸۰ درصد کل تأمین مالی اقتصاد بر دوش بانک هاست.
 
وی با بیان اینکه تقریباً بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد ساخت طرح‌های کشور با کمک شبکه بانکی انجام می‌شود، اضافه کرد: تولید، سرمایه گذاری و اشتغال بدون اینکه بانک‌ها در این مسیر فعال شوند محقق نمی‌شود.