توصیه جذاب به خریداران طلا و سکه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، عبدالرحمان ذهبی به کاهش تمایل مردم برای خرید طلا به دلیل نوسان‌های فراوان قیمت این فلز ارزشمند اشاره کرد و گفت: کاهش و افزایش قیمت سبب شده بازار طلا وضعیت مناسبی نداشته باشد.
 
وی نوسان هر گرم طلا را حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود:، اما همین نوسان‌ها باعث شده تا مردم از این بازار استقبال نکنند.
ذهبی با اشاره به روند کلی کاهش قیمت طلا و سکه در بازار اشاره کرد و ادامه داد: قیمت طلا و سکه در مدت اخیر کاهش چشمگیری داشته، بطوریکه سکه از حدود ۳۴ میلیون تومان به ۲۸ میلیون تومان و حتی کمتر هم رسید و اکنون نیز حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ تومان است، اما باوجود این مسئله همچنان مردم تمایل خاصی برای خرید نشان نمی‌دهند.
 
رئیس اتحادیه طلافروشان اهواز می‌گوید: قیمت طلا در حال حاضر حباب خاصی ندارد و به نوعی مردم می‌توانند اکنون طلا بخرند، اما قیمت سکه هنوز اندکی حباب دارد که با توجه به شرایط موجود پیش بینی می‌شود این حباب نیز از بین برود.
 
ذهبی اضافه کرد: باوجود اینکه قیمت طلا حباب ندارد، اما مردم، چون در زمانی طلا را با قیمت بالایی خریداری کرده‌اند اکنون در بازار طلا ورود نمی‌کنند و منتظر هستند تا طلا میزان بیشتری کاهش قیمت داشته باشد تا نسبت به خرید اقدام کنند.
 
وی گفت: اگر نوسان‌های قیمت طلا کاهش یابد قطعا مردم استقبال بیشتری از بازار طلا خواهند داشت، اما در حال حاضر استقبال از خرید طلا در بازار اهواز پایین است.