پیش‌بینی آینده قیمت دلار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، نوید رجایی، کارشناس بازار‌های مالی در این‌باره گفت: هر چقدر به سمت توافق پیش برویم به ارزش پول ملی در قیاس با سایر ارزها ازجمله دلار افزوده خواهد شد و سرعت رشد دلار در آینده نیز بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. در صورت توافق می‌توان دلار زیر ۴۵هزار تومان را متصور بود.

او افزود: اگر نشانه‌ها را کنار هم قرار دهیم از قبیل سفر سلطان عمان به ایران، آزاد‌سازی‌ زندانی‌ها، تغییر دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و مصاحبه مسئولان رده‌بالا، به این نتیجه خواهیم رسید که احتمال توافق وجود دارد.

این توافق شاید برجام نباشد و صرفا یک توافق کوتاه‌مدت باشد اما در شرایط فعلی مانند آب روی آتش عمل خواهد کرد.

او تأکید کرد: اگر نگاهی به اقتصاد ایران در ۱۰۰سال گذشته داشته باشیم متوجه خواهیم شد که به اقتصاد ایران ‌ باید از چشم سیاست ‌ نگاه کرد.

کامران سلطانی‌زاده، دبیر کانون صرافان نیز گفت: وضع بازار ارز در روزهای گذشته آرام بوده است؛ خریداران و واردکنندگان در این ایام دست‌نگه‌داشته و خریدهای خود را به روزهای آینده موکول کرده‌اند چراکه احتمال می‌دهند قیمت‌ها باز هم کاهش یابد.

به‌گفته دبیرکل‌ کانون صرافان، در روزهای اخیر بازار ارز و خریداران دست‌به‌عصا شده‌اند و با احتیاط بالاتری نسبت به قبل عمل می‌کنند.