تقاطع طلایی بیت کوین در مرداد!
به گزارش کوین‌پدیا، قیمت بیت کوین (BTC) که در روزهای گذشته به سختی تلاش می‌کرد تا سد ۲۸ هزار دلار را در هم بشکند، سرانجام تحت تاثیر فشار فروش بالایی که ظرف ۲۴ ساعت گذشته در بازار گسترده شد، بار دیگر تا مرز ۲۷ هزار دلار سقوط کرد.
 
با وجود این، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین اکنون با ۲۰.۶۹ درصد افزایش به رقم ۱۵,۶۰۳,۷۰۸,۱۸۲ دلار رسیده است. همچنین، ارزش بیت کوین در برابر اتریوم (ETH) هم‌اکنون ۰.۶۷ درصد کاهش یافته است.
 
اگر این روند نزولی ادامه پیدا کند، پادشاه ارزهای دیجیتال ماه می را سرخ‌پوش به پایان می‌رساند. این مسئله نشان‌دهنده‌ی تغییری بنیادین در احساسات صعودی است که ظرف چهار ماه ابتدایی سال در بازار کریپتو گسترش یافته بود.
تحلیل بازار بیت‌کوین
 
یکی از تحلیلگران موسسه‌ی اینوست‌انسرز در تازه‌‌ترین ویدئوی خود در یوتیوب به یک تحول مهم در نمودار بیت کوین اشاره کرد: احتمال وقوع تقاطع طلای بیت کوین در نمودار هفتگی در ماه آگوست / مرداد سال جاری. این تحلیلگر در حالی چنین پیش‌بینی را ارائه می‌دهد که پیش‌تر شاهد یک تقاطع مرگ در نمودار هفتگی بیت‌کوین بین میانگین‌های متحرک ۵۰ تا ۲۰۰ هفته‌ای بودیم. البته، این تحلیلگر خاطرنشان کرد که بیت کوین به این تقاطع مرگ واکنش مثبت و صعودی نشان داد. به عقیده‌ی این تحلیلگر، چنین واکنشی نشان‌دهنده‌ی تاب‌آوری بالای بیت کوین است.
 
همچنین به گفته‌ی این تحلیلگر، با وجود افزایش نوسان‌های بیت کوین، نهنگ‌ها در هفته‌ی گذشته بیش از ۱۰ هزار بیت کوین را خریداری و انباشت کردند.
 
البته، این تحلیلگر به معامله‌گران هشدار داد که اگر سیاستگذاران و مسئولان پولی جهانی اقدامات مناسبی را جهت کنترل تورم انجام ندهند، به احتمال زیاد در آینده‌ی نزدیک شاهد یک رکود اقتصادی خواهیم بود.
عاملی برای نگرانی سرمایه‌گذاران
 
بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، نرخ تسلط بیت کوین در بازار هم‌اکنون با ۰.۳۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۴۶.۲۵ درصد رسیده است. به این ترتیب، نرخ تسلط بیت کوین پس از سقوط قیمت آن به شدت کاهش یافته و از ۴۸ درصد فاصله گرفته است.
 
کاهش هرچه بیش‌تر نرخ تسلط بیت کوین ممکن است باعث افزایش هرچه بیش‌تر قیمت التکوین‌ها شود؛ ولی از سویی دیگر، تشدید نگرانی سرمایه‌گذاران از سقوط قیمت بیت کوین باعث گسترش احساس ترس و نگرانی در بازار شده و فشار فروش را در کوتاه مدت افزایش خواهد داد. این مسئله می‌تواند بر کل صنعت کریپتو تاثیر منفی بگذارد.