رشد طلا در بازار جهانی متوقف شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، از نظر تحلیل گران با اینکه گزارش اشتغال آمریکا به معنای افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو نیست اما حداقل تلنگری به معامله گران برای خوشبینی بیش از حد به حساب می آید.
 
قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با ۲۰ دلار کاهش به ۲۰۱۸ دلار رسید. طلا ۱.۳ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشته و در روز پنجشنبه به اوج ۲۰۷۲ دلار ۱۹ سنت رسیده بود.
 
در حالی که قیمت طلا در روز پنج شنبه تا سقف تاریخی قیمت بالا رفته بود و از مرز ۲۰۷۰ دلار گذشته بود، در آخرین روز هفته در بازارهای جهانی به دلیل آمار اقتصادی قدرتمند اقتصاد آمریکا بسیاری از سودهای روزهای گذشته را از دست داد.
 
این اطلاعات احتمالاً باعث می‌شود فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش ندهد، اما احتمال کاهش نرخ بهره هم پایین آمده که بر قیمت طلا فشار می‌آورد.
تمایل برای خرید طلا کم شد
 
انتشار این اطلاعات سود اوراق بهره ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا را هم افزایش داده و تمایل برای خرید طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده است.
 
هر گونه اطلاعاتی که حاکی از کند شدن رشد اقتصاد آمریکا و در نتیجه کاهش نرخ بهره در میان‌مدت یا بلندمدت باشد، از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.
 
سرمایه‌گذاران همچنین تحولات بخش بانک‌داری آمریکا و سقف بدهی این کشور را هم زیر نظر دارند. بی‌ثباتی‌های اقتصادی و پایین آمدن نرخ بهره تقاضا برای طلا را افزایش می‌دهد.
 
قیمت نقره امروز با ۱.۱۳ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۹۳ سنت رسید و پلاتین با ۱.۳۹ درصد افزایش ۱۰۶۲ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.
 
تای وونگ، یک تاجر مستقل فلزات گفت: داده‌ها فدرال رزرو را به سمت افزایش نرخ بهره در ژوئن سوق نمی‌دهد.