آیین‌نامه مواجهه با بحران احساس شد!
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مجید مشعلچی که در جمع چند تن از مدیران عامل شرکت‌های بیمه و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: تناسب بین میزان خسارات احتمالی و پوشش بیمه‌ای از جمله مسائلی است که باید در طراحی و عرضه بیمه‌نامه‌های مرتبط با رشته حوادث مورد توجه قرار گیرد.
 
قائم‌مقام بیمه مرکزی، انجام وظیفه انسانی صنعت بیمه را مقدم بر ایفای تعهدات بیمه‌گری عنوان و اظهار کرد: سرعت در فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت از جمله عوامل اعتمادسازی است که می‌تواند در همگانی‌تر شدن محصولات و خدمات بیمه‌ای موثر باشد.
 
مشعلچی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی «سوآپ بیمه‌ای» ویژه حوادث طبیعی و فاجعه‌آمیز خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی حوادث طبیعی اخیر از وظایفی است که پژوهشکده بیمه و بخش‌های پژوهشی شرکت‌های بیمه‌گر باید با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری کنند.