تداوم صعود یا اصلاح قیمت سکه؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بازار سکه روز یکشنبه ۶ آذر ماه شاهد‌ یکه تازی قیمت سکه بود و رکورد قیمت سکه هم در بورس کالا و هم در بازار آزاد جا به جا شد. 
 
افزایش قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که بازار جهانی طلا به علت روز یکشنبه تعطیل رسمی بود و نرخ دلار نوسان محدودی را ثبت کرده بود.
 
برخی از فعالان بازار معتقدند کاهش امیدها نسبت به احیای توافق برجام و افزایش انتظارات تورمی موجب شد بانک‌مرکزی نظارت شدیدی بر نرخ دلار در بازار آزاد داشته باشد، به عقیده فعالان بازار به نظر می رسد بخشی از بازیگران ارزی وارد بازار سکه شده اند و همین امر باعث شده  سکه سودای صعود نرخ را به خود بگیرد.
 
به باور سکه بازان هجوم نقدینگی سرگردان به بازار سکه با هدف تبدیل ریال به دارایی امن باعث شد تا با وجود صعود بهای سکه، حباب آن افزایش یابد.
شکست سیاست بانک مرکزی در بازار سکه؟
 
با افرایش قیمت سکه در هفته های گذشته بانک‌مرکزی با هدف جذب بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه و جلوگیری از رکوردشکنی مستمر بهای سکه نسبت به انتشار اوراق سکه بانک‌مرکزی با سررسید ۶ماه اقدام کرد. این نهاد سیاستگذار برای جذب نقدینگی به این بازار مزایایی از جمله معاف از مالیات بودن، امکان توثیق بانکی این اوراق و... را نیز برای این ابزار جدید درنظر گرفت. با این حال با توجه به رفتار قیمت سکه در روز گذشته به نظر می رسد مدیریت تقاضا در بازار سکه  کنترل نشد.
پیش بینی قیمت سکه/ تداوم صعود یا اصلاح قیمت سکه؟
 
در شرایط فعلی عده ای از معامله گران باور دارند در صورتی که سکه بازان کانال ۱۷ میلیون تومان را حفظ کنند ممکن است سکه به سمت مرز مقاومتی ۱۷ میلیون و۲۰۰ هزار تومان هم حرکت کند.
 
از سوی دیگر برخی از  سکه بازان نظر کاملا متفاوت تری دارند. به عقیده آنها با توجه به افزایش بی رویه قیمت سکه در روزهای گذشته این احتمال وجود دارد که فلز گران بهای داخلی دنده معکوس بزند و تا حدودی اصلاح شود.
 
یکی از مهمترین عواملی که شانس سکه برای ادامه مسیر افزایشی را کمرنگ می‌کند، میزان حباب این فلز گرانبهاست که که تا آستانه مرز 16 درصدی بالا رفته است.