​فروش ضایعات از طریق بورس کالا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز), لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اعلام این مطلب در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت مالی گفت: شهرداری تهران در نظر دارد برای اولین بار ضایعات آهنی خود را با همکاری شرکت سرمایه گذاری شهر در بورس کالا به فروش برساند.
 
وی افزود: با توجه به انجام مقدمات لازم به زودی ضایعات از طریق بورس با قیمت واقعی و شفاف به فروش می‌رسد.
 
فروزنده با بیان اینکه ضایعات شهرداری تهران در مجموع رقم قابل توجهی است، عنوان کرد: عرضه ضایعات در بورس کالا را از ضایعات آهن شروع کرده و در نظر داریم تا به فروش سایر ضایعات تسری بخشیم و هر چیزی را که قابلیت عرضه در بورس کالا را داشته باشد؛ در راستای شفافیت در بورس عرضه می کنیم.
 
معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به برنامه های معاونت مالی و اقتصاد شهری در سال جاری گفت: طراحی اوراق گام، تهیه و ارائه لیست املاک مناطق، پیگیری و ارائه گزارش در خصوص مطالبات شهرداری تهران از دولت، تهاتر املاک با مناطق و...از جمله برنامه های عملیاتی معاونت مالی و اقتصاد شهری در سال جاری است.
 
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، در ادامه در خصوص انتقال نمایشگاه‌ها به شهرآفتاب افزود: شهرداری تهران توسعه شهرآفتاب را در دستور کار قرار داده و ما معتقدیم با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران بهترین مرکز برای برگزاری نمایشگاه‌ها مجموعه شهرآفتاب است.
 
وی افزود: در حال رایزنی با دولت و مسئولان مربوطه هستیم تا جهت گیری به این سمت باشد و بتوانیم از ظرفیت شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه‌ها استفاده کنیم.
 
به گزارش خبرگزاری برنا, معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: شهرآفتاب علاوه بر برگزاری نمایشگاه، ظرفیت‌های دیگری از جمله در حوزه های گمرک نیز دارد که می توان بیش از پیش از این مهم در راستای یپشبرد اهداف مدیریت شهری بهره برد.