امکان مشاهده الکترونیکی «گزارش سودهای پرداخت شده» فراهم شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از شرکت سمات، در اطلاعیه منتشر شده از شرکت سپرده‌گذاری‌مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص مشاهده وضعیت سودهای پرداخت شده ناشران از سوی سهامداران آمده است: در راستای توسعه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه «DDN» و احترام به حقوق شهروندی و جامعه سهامداری، سرویس جدید «گزارش سودهای پرداخت شده» در درگاه الکترونیکی سهامداران «دارا» و درگاه الکترونیکی ناشران «دانا» مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
این سرویس جدید «مشاهده گزارش سودهای پرداخت شده» در اختیار سهامداران و ناشرانی خواهد بود که در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده‌اند.
 
سامانه سجام چیست ؟
 
سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.
 
بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.
 
سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.