فراهم شدن زمینه تامین مالی ارزی برای بازار سرمایه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محسن خدابخش، با اشاره به نشست شورای عالی بورس و اوراق بهادار در هفته گذشته، گفت: با توجه به درخواستی که با محوریت شورای عالی مناطق آزاد برای موضوع بورس بین الملل مطرح شده بود، موافقت اصولی در ارتباط با تاسیس بورس بین الملل صادر شد.
خدابخش، بهره‌مند شدن از بستر‌های مناطق آزاد در راستای تأمین مالی را از جمله اهداف راه‌اندازی بورس بین‎ الملل دانست و افزود: هدف بعدی استفاده از فناوری‌های جدید و به روز در راستای اهداف بازار سرمایه است.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس تبدیل دارایی‌ها به رمزدارایی را یکی از موارد بهره‌گیری از فناوری‌های یادشده در بازار سرمایه بیان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های غیرمتمرکزسازی در راستای فناوری‌هایی که در حوزه بازار سرمایه وجود دارد همانند تسویه غیرمتمرکز و استفاده از فناوری‌ها و ابزار‌های جدیدی که برای تسویه وجود دارد، از دیگر موارد است.
خدابخش در ادامه اظهارداشت: تلاش خواهیم کرد تا ساختار‌هایی را متناسب با ساختار‌های بین‌المللی در این بورس جدید ایجاد کنیم. برای نمونه، یکی از موارد ایجاد نهادی همانند نهاد متولی دارایی یا همان کاستودین خواهد بود، وقتی سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه مراجعه می‌کنند این خواسته را دارند و اصطلاحا این متولی دارایی باید از جانب آن‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار کنند واین یک ساختار بین المللی است.
وی در پایان با بیان این که تلاش خواهیم کرد بر اساس الزامات سازمان بین المللی نهاد‌های ناظر بازار سرمایه (آیسکو) به سمت بین المللی شدن حرکت کنیم ‏، گفت: تمامی موضوعات مطرح شده منجر به فراهم شدن زمینه‌هایی خواهد شد تا از هر گشایشی که در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود، بتوانیم در راستای تامین مالی، به ویژه تامین مالی ارزی بهره‌مند شویم.