آخرین اخبار در خصوص وام دیعه مسکن
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، خاندوزی در رابطه با وام ازدواج تاکید کرد: امیدواریم امسال بدون اینکه تسهیلات تکلیفی تاثیر منفی بر بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی بگذارد این امر محقق شود. همچنین ۲۶ هزار میلیارد تومان میزان تسهیلات پرداختی سه ماهه اول تسهیلات ازدواج برای ۱۹۴ هزار نفر است.
 
خاندوزی درباره تسهیلات ساخت مسکن گفت: با توجه به اطلاعاتی که نشان می‌دهد یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن شروع شده‌اند و در مراحل مختلفی هستند. در بخش مهمی از پروژه ساخت مسکن و عرضه و تقاضای مسکن یک عقب‌افتادگی چند ساله داریم که باید جبران شود. در حوزه عرضه و ساخت نیازمند یک نظام تامین مالی هستیم تا هدف دولت محقق شود که بخشی از آن به دوش شبکه بانکی کشور است.
 
وی یادآور شد: روش‌های دیگری هم وجود دارد که خود وزارت راه از آن بهره می‌گیرد. مثل ظرفیت تامین مالی خارجی یا تهاتر هزینه ساخت مسکن با صادرات نفت و موارد دیگر را برنامه‌ریزی می‌کند تا مجموع این بسته به افزایش سرعت ساخت مسکن منجر شود.
 
سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به نقش بازار سرمایه در تامین مالی پروژه‌های پیشران، گفت: بخش قابل توجهی از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال را برای طرح‌های پیشران دولت اختصاص داده‌ایم. بسیاری از شرکتها را هم به داشتن پروژه‌های پیشران تشویق کردیم.