عمیق ترین رکود سال ۱۴۰۱ در بورس تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در هفته اخیر ارزش معاملات خرد بورس کاهش یافت و میانگین روزانه آن 482 میلیارد تومان کمتر از هفته پیشین بود.
 
میانگین ارزش معاملات خرد بورس 2 هزار و 946 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 428 میلیاردی هفته پیشین، افت 14 درصدی داشته است. کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد 2 هزار و 742 میلیارد تومان بود که کمترین رقم در سال جاری است. همچنین بیشترین رقم هفته نیز در روز دوشنبه ثبت شد که به رقم 3 هزار و 375 میلیارد تومان بالغ شد. 
 
در هفته‌ اخیر میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 42 هزار و 817 میلیارد تومان بود و به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 80 درصد بود.
 
در این هفته نماد بانکی دی صدرنشین جدول معاملات بودند و بیشترین حجم معاملات را داشت. روز شنبه نمادهای فولاد، میدکو و شپنا بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند و دی، شستا و خودرو بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. روز دوشنبه فولاد و بپاس بیشترین ارزش معاملات را داشتند و روز سه‌شنبه خگستر، فولاد و شبندر در صدر قرار داشتند. 
 
روز چهارشنبه بیشترین ارزش معاملات به نمادهای پالایشی شپنا، شبندر و شتران اختصاص داشت و دی، شستا و شپنا بیشترین حجم معاملات را داشتند. 
ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی
 
در هفته‌ اخیر میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی رشد داشت و سهم اوراق از معاملات بازار سهام افزایش یافت. میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر 42 هزار و 817 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش 178 درصدی داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 80 درصد بود.