رشد ۶۵۱۷ واحدی شاخص بورس تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 6517 واحد به رقم یک میلیون و 490 هزار و 51 واحد رسید.
 
همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با رشد 1537 واحد به رقم 407 هزار و 12 واحد رسید. معامله گران امروز بیش از 5.1 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 299 هزار فقره معامله و به ارزش 3155 میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
امروز همه شاخص‌های بورس خوشبختانه سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 44 صدم درصد رشد کردند.
 
این دو شاخص با معیار هموزن 38 صدم درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور 61 صدم درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 6 دهم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 25 صدم درصد نسبت به روز قبل رشد کرد.
 
امروز نمادهای شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایشگاه تهران، پالایش نفت تبریز و شرکت شستا بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای ملی مس و هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.
 
در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 110 واحد رشد به رقم 19 هزار و 809 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 100 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس هم 351 هزار میلیارد تومان شد. معامله گران امروز بیش از 2.6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 155 هزار فقره معامله و به ارزش 18 هزار و 146 میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، فولاد غدیر، پالایش نفت لاوان، برق مپنای عسلویه، تجلی توسعه معادن و فلزات و پویازرکان آق‌دره بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نماد پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت.
 
به گزارش فارس، بعد از مصوبه روز گذشته شورای عالی بورس مبنی بر عرضه خودروها در بورس کالا کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند امروز شاخص کل رشد کند و همین اتفاق هم انجام شد، البته امروز نمادهای پالایشی رشد قابل توجهی داشتند، اما در عین حال باید توجه کرد که بازار سرمایه محل ریسک و نوسان است و نباید فقط انتظار سودآوری از این بازار داشت و سود و زیان هر کس در گرو معاملات خودش است، بنابراین قبل از انجام معامله حتما باید با مطالعه، مشاوره و تحلیل انجام شود.