تورم، ترمز آینده‌نگری
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطب به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: متاسفانه تورم ضمن ایجاد مشکلات فراوان برای شرکت‌های تولیدی کشور، قدرت پیش‌بینی‌پذیری را هم از آن‌ها سلب کرده است.
 
مهدی طغیانی در این باره افزود: با وجود معضل تورم افسارگسیخته در کشور، تولیدات چه در بخش دانش بنیان و غیر دانش بنیان با چالش‌های بزرگ مواجه شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان به دلیل کوچک بودن، با مشکل نقدینگی مواجه هستند.
 
این نماینده مجلس گفت: با توجه به شرایط تورمی، هزینه‌های تولید به شدت افزایش یافته و اگر شرکت‌های دانش بنیان کوچک بخواهند مواد اولیه مورد نیاز تولیدات خود را با نقدینگی موجود خود تهیه کنند با چالش زیادی مواجه می شوند. در این شرایط اگر قرار بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باشد، باید سرمایه در گردش شرکت‌ها تامین شود.
 
وی با تاکید بر اینکه این حرکت، پول پاشی محسوب نمی‎شود، اظهار کرد: پول پاشی زمانی مطرح می‌شود که به هر بهانه، گمان شود با اعطای تسهیلات می‌توان کسب و کار راه اندازی کرد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: شرایط تورمی باعث کاهش قدرت مالی بنگاه‌ها می‌شود.
 
وی با تاکید به اینکه تامین سرمایه در گردش برای جبران کسری‌های این شرکت‌ها باید در اولویت برنامه دولت و مجلس باشد، گفت: اندازه و تعداد شرکت‌های دانش بنیان به اندازه ای نیست که بانک‌ها را برای اعطای تسهیلات به دردسر بیندازد. از این رو اگر بتوان از گردش مالی حمایت کرد، مشکل برطرف می‌شود.
 
طغیانی گفت: البته منابع دیگری هم در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است. اگر به دنبال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم باید حمایت‌های انتخاب شده، انجام دهیم. اگر اقتصاد کشور در اولویت است باید به آن‌ها کمک کرد تا بتوانند رشد و به شکل ریشه‌دار، بزرگ شوند.