خبر مهم مالیاتی برای صنف طلا و جواهر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)ُ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به سایت طلا گفت:در پی جلسات متعدد اتاق اصناف تهران و هیات مدیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با سازمان امور مالیاتی در نهایت متقاعد شدند با توجه به شرایط کرونایی سال 99 که منجر به تعطیلی 2 ماهه اصناف شد و با توجه به دلایلی از طرف اتاق اصناف و اتحادیه ها که بخشی از این تراکنش ها مربوط به مسائل غیر کاری و صنفی بوده است که در کل با جمع بندی انجام شده قرار شد 30 درصد از تراکنشهای سال 99 کسر شود و این برای اصناف خبر خوبی بود.
 
نادر بذرافشان اظهار کرد: در محاسبه مالیاتی قرار شد 70 درصد از تراکنشها برای سال 99 اعمال شود که این می تواند به اصناف کمک شایانی کند.
 
وی ابراز امیدواری کرد همکاران با شفاف سازی هر چه بیشتر در این صنعت بزرگ می توانند شاهد رونق هر چه بیشتر بازار و داد و ستدها باشند.
 
بذرافشان افزود:با محاسبه تراکنش ها مالیات بسیاری از کسبه به طرز زیادی افزایش یافته بود اما خوشبختانه با قانون جدید و کسر 30 درصد از تراکنشها برای سال 99 بخشی از این مالیات کاهش یافت.
 
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد: همکاری میان اصناف و سازمان امور مالیاتی تداوم داشته باشد تا شاهد روزافزون پیشرفت صنعت طلا و جواهر در کشورمان باشیم.