تقویت ۹۷۴ واحدی شاخص بورس تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که ابتدا رشد کرده، بعد از آن روند ریزشی به خود گرفت و از میانه بازار رو به افزایش نهاد و در پایان معاملات با افزایش 974 واحد نسبت به روز گذشته همراه شد و به رقم یک‌میلیون و 543 هزار و 685 واحد رسید.
 
همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 1619 واحد به رقم 429 هزار و 940 واحد رسید.
 
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 122 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 416 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 445 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
همچنین امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 6صدم درصد تقویت شدند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن 38 صدم درصد افزایش یافتند.
 
شاخص آزاد شناور در حد یک‌صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 2 صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس یک‌دهم درصد افزایش یافت.
 
امروز نمادهای فجر انرژی خلیج‌فارس و صنعتی گل‌گهر، مپنا و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی نوری، پتروشیمی پردیس و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.
 
در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 184 واحد کاهش به رقم 21 هزار و 219 و احد رسید.
 
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 193 هزار میلیارد تومان رسید.
 
ارزش بازار پایه فرابورس هم به 360 هزار میلیارد تومان بالغ شد.
 
معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 766 هزار فقره معامله و به ارزش 18 هزار و 406 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نمادهای برق دماوند، برق عسلویه مپنا و مسیر برق گیلان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، داروسازی دانا و بیمه اتکای ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
 
 با توجه به اینکه قیمت دلار در بازار آزاد رو به افزایش است، برای شرکت‌های صادرات‌محور درآمد و چشم‌انداز مناسبی متصور است و امسال عمده شرکت‌های بورسی و فرابورسی به خاطر عملکرد سال گذشته سود خوبی به سهامداران اعطا می‌کنند. اکنون فصل برگزاری مجامع است و به گفته کارشناسان کسانی که می‌خواهند سهامداری کنند، قبل از دریافت سود مجامع، سهام خود را نفروشند.