شاخص بورس تهران کانال ۱.۵ میلیون واحدی را پس گرفت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بر اساس پیشنهاد بورس اوراق بهادار تهران و تصویب هیات مدیره سازمان بورس از امروز 29 فروردین دامنه نوسان روزانه نمادهای بورسی با یک درصد افزایش به بعلاوه و منهای 6 درصد رسید.
 
همان گونه که مجید عشقی رئیس سازمان بورس اعلام کرده قرار است دامنه نوسان هر سه ماه یکبار به صورت متقارن بعلاوه و منهای یک درصد اضافه شود، به گونه‌ای که درنهایت شاخص کل به نوسان روزانه بعلاوه و منهای 10 درصد برسد. این تصمیم برای افزایش نقدشوندگی و سودآوری سهامداران و شرکت‌ها در بورس گرفته شده است.
 
امروز که اولین روز اجرای تصمیم بورس برای افزایش دامنه نوسان نمادها است، از ابتدای معاملات شاخص کل رو به رشد گذاشته به گونه‌اهی که از رقم یک میلیون و 475 هزار و 58 واحد ابتدای معاملات هم اکنون به یک میلیون و 500 هزار و 882 واحد رسیده است.
 
همان گونه که قبلا هم عمده کارشناسان اعلام می‌کردند، بورس تهران به دلیل ریزش یک سال و نیم گذشته ارزندگی پیدا کرده و پتانسیل رشد دارد، مسئولان سازمان بورس هم در راستای حمایت از سهامداران خرد، در تلاش هستند با تغییراتی مانند افزایش دامنه نوسان، همچنین الزام شرکت‌های بورسی به واریز سود سهامداران از طریق سجام و سایر اقدامات از سرمایه‌گذاران خرد در بازار حمایت کنند.
 
در حال حاضر 58 میلیون ایرانی معادل 70 درصد جمعیت در بازار سرمایه حضور دارند که از این تعداد 38 میلیون معامله گر فعال هستند که حداقل دو معامله در ماه انجام می‌دهند. یکی از ماموریت‌های بازار سرمایه تامین مالی برای اقتصاد است که در حال حاضر سهم بازار سرمایه از تامین مالی اقتصاد حدود 10 درصد است و باید این سهم حداقل به 20 درصد ارتقا یابد.