رشد۷۴۱۲ واحدی شاخص بورس تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 7412 واحد به رقم یک میلیون و 475 هزار و 57 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 3 هزار و 346 واحد به رقم 390 هزار و 993 واحد رسید.
 
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 872 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله گران امروز بیش از 10 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 544 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 880 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با 51صدم درصد افزایش همراه شدند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 86 صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 35صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 5صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار دوم بورس یک درصد افزایش یافت.
 
امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری غدیر، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و ارتباطات سیار ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ایران‌خودرو و چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.
 
در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش 147 واحد به رقم 20 هزار و 390 واحد رسید.
 
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران افزون بر یک‌میلیون و 137 هزار میلیارد تومان شد.
 
ارزش بازار پایه فرابورس هم 344 هزار میلیارد تومان شد.
 
معامله‌گران امروز بیش از 2.8 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 256 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 403 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی مارون، فرابورس ایران و پتروشیمی تخت جمشید بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در فرابورس را داشته‌اند.
 
براساس اعلام بورس تهران، دامنه نوسان از فردا دوشنبه 29 فروردین به میزان مثبت منفی 6درصد خواهد شد. قرار است براساس گفته رئیس‌ سازمان بورس، هر فصل از سال یک‌درصد به دامنه نوسان اضافه شود که این امر در جهت نقدشوندگی سهام در بورس خواهد بود. سرمایه‌گذاری در بورس الزاما همراه با ریسک و نوسان است، بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند، سرمایه‌گذاران از روش غیرمستقیم و ابتدا از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت شروع کنند.
 
همچنین طبق گفته وزیر صنعت، قرار است باقیمانده سهام دولت در دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا به صورت بلوکی از طریق بازار سرمایه عرضه شود.