خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، به گفته علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، علاوه بر افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل بگیران و سایر سطوح، ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان به مستمری بازنشستگان اضافه خواهد شد. طبق اطلاع رسانی مقامات مسئول سازمان تامین اجتماعی، افزایش دریافتی مستمری بگیران این مجموعه از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود.
 
قبلا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از نزدیک بودن بسته شدن پرونده افزایش دریافتی مستمری بگیران خبر داده بود. اکنون هم که اخبار مربوط به این رشد دریافتی‌ها منتشر شده است و ماه آینده این وعده عملی خواهد شد.
 
در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد با اتکا به مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی میزان مستمری بازنشستگان خود را بالا ببرد. ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی به صراحت تاکید دارد که حداقل دریافتی مستمری بگیران این مجموعه نباید از کف دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر باشد. ماده ۹۶ همین قانون هم به سازمان تامین اجتماعی این اختیار را داده تا مستمری افراد غیرحداقلی بگیر را متناسب با هزینه‌های روزمره زندگی تعدیل کرده و افزایش دهد.
 
به گزارش کاماپرس، با این حال برخی کارشناسان درباره افزایش دریافتی‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. البته عمده نگرانی کارشناسان درباره افزایش مستمری بازنشستگان نیست، بلکه بیشتر این دلواپسی‌ها مربوط به حقوق بگیران دیگر سطوح است. چون این انتظار وجود داشت میزان مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران دیگر سطوح تابعی از افزایش پلکانی باشد. اما در عمل نه سازمان تامین اجتماعی و نه مجلس زیر بار این مقدار افزایش حقوق نرفته و نخواهند رفت.