پیگیری واریز سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،پیمان حدادی ، در مورد ادعای یکی از اعضای سابق کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت در مورد عدم معرفی نمایندگان شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد در کارگروه سهام عدالت، گفت: این افراد در اسفند ماه سال گذشته از طرف وزیر اقتصاد معرفی شده‌اند و کارگروه تشکیل شده و به کار خود ادامه می‌دهد، از آذرماه سال گذشته تا کنون 6 جلسه برگزار شده و بخشی از آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت اصلاح و حذف یا اضافه شده است.
 
وی گفت: کارگروه سه نفره متشکل از نماینده کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، نماینده شورای عالی بورس و نماینده وزیر اقتصاد یک کارگروه سه نفره تشکیل می‌دهند که امور مربوط به سهام عدالت و اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت توسط آنها اجرا می‌شود و پیشنهاد این کارگروه به شورای عالی بورس برای تصویب ارائه می‌شود.
 
نماینده ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت:‌ در دوم اسفند سال گذشته اعضای هیأت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تغییر کرده‌اند و نفرات جدید اعضای کانون به سازمان بورس برای بررسی صلاحیت اعلام شدند که هنوز نتیجه اعلام نشده و افراد جدید در حال معرفی و بررسی صلاحیت هستند.
 
حدادی در مورد واریز سود 13 شرکت غیربورسی در پرتفوی سهام عدالت افزود: سود شرکت‌های غیربورسی در حال بررسی است که چقدر از سود این شرکت‌ها از طرف سازمان خصوصی‌سازی دریافت شده و اگر ارقام آن قابل توجه باشد، مانند سودهای شرکت‌های بورسی سهام عدالت از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تجمیع شده و پول آن به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود. البته هنوز شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است و پول‌های جمع‌آوری شده از شرکت‌های غیربورسی اعداد قابل توجهی نیست.
 
وی همچنین در مورد اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت گفت:‌ برخی از مواد آئین‌نامه اصلاح، حذف و یا اضافه شده و یکسری از تبصره‌ها حذف شده‌اند، البته همه مواد آئین‌نامه نیاز به اصلاح ندارد، برخی از موارد مثل انتخاب روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم قبلاً انجام شده و نیازی به تغییر ندارد بقیه موارد هم توسط کارگروه سه نفره سهام عدالت پیگیری می‌شود.
 
به گزارش فارس ، حدادی همچنین در مورد اینکه تا کنون چه تعداد از سهامداران عدالت شماره شبا برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند، گفت: آمار این افراد در دست شرکت سپرده‌گذاری است، اما بارها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که سهامداران عدالت چه افراد زیر سن قانونی از طریق سرپرست و یا افراد دیگر باید شماره شبای حساب بانکی خود را از طریق سامانه سجام و یا سامانه سهام عدالت اعلام کنند تا زمان توزیع سود به صورت متمرکز سود آنها نیز واریز شود.