قدر این دلارها را بدانید
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، به‌گفته او این توفیق‌ها مایه پیشرفت در مواضع سیاسی کشور شده و حتی افزایش وصول درآمدها دست مذاکره‌کنندگان را در وین باز گذاشته است.
 
افزایش درآمدهای نفتی چنان‌که ناشی از فروش بیشتر نفت خام یا جهش قیمت آن در بازارهای جهانی باشد، البته خبر خوبی برای دولت است، مشروط به اینکه قدر تک تک این دلارهای نفتی دانسته شود. چون گذشته آن را به ریال تبدیل نکنیم و برای گذران امور روزانه کشور آنها را بر باد ندهیم.
 
هرچند تجربه گذشته روشن است اما هنوز هم این خطر وجود دارد که دولت و مجلس تحت‌تأثیر جهش قیمت جهانی نفت ناشی از بحران اوکراین و تحریم روسیه و برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران در دام پول‌پاشی گرفتار شوند و از تجربه گذشته درس عبرت نگیرند. ضرورت دارد یادی کنیم از یک بیت شعری که ابراهیم شیبانی رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی که چون روز وداع‌اش فرارسید بر زبان جاری کرد: اگر باران به کوهستان نبارد، به سالی دجله گردد خشک‌رودی!
 
در شرایط فعلی اقتصاد ایران که گفته می‌شود سرمایه‌گذاری‌های جدید حتی از نرخ استهلاک سرمایه‌گذاری‌های موجود نیز کمتر شده، یک توصیه مفید و خیرخواهانه به متولیان درآمدهای نفتی کشور می‌تواند این باشد که از این به بعد هر درآمدی از این محل نصیب کشور می‌شود، بی‌درنگ به‌جای صرف کردن در راه تأمین مایحتاج روزمره و خرج‌های یومیه دولت و کشور، به تقویت تولید و روزآمدسازی آن اختصاص یابد تا همان‌گونه که دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند!