پیامک اشتباه دریافت مالیات از خانه‌ها متوجه وزارت راه است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیاتی خانه‌های خالی و اشتباهاتی که صورت گرفته سازمان امور مالیاتی اطلاعیه‌ای صادر کرد و هرگونه اشتباه در ارسال پیامک یا شناسایی واحدهای مسکونی را متوجه وزارت راه و شهرسازی دانست.
 
چند روز پیش خبرگزاری فارس، گزارشی از وضعیت دریافت مالیات و ارسال پیامک برای صاحبان خانه‌های خالی تهیه شد که بسیاری از افراد از اشتباهات صورت گرفته شکایت داشته و اعتراض خود را در رسانه‌ها عنوان کردند.
 
اکنون با توجه به مشکلات پدیدار شده سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:‌‌ «‌پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانه‌های خالی، مودیان محترم می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی  my.tax.gov.ir و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند».
 
با توجه به اینکه مسئولیت شناسایی واحدهای مسکونی خالی مشمول مالیات، با وزارت راه و شهرسازی بوده و مالیات های محاسبه شده نیز بر آن مبنا تعیین و اعلام شده است، لذا چنانچه واحد ملکی اشتباهاً به عنوان واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده باشد، در صورت اعلام مراتب، موضوع از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری و در صورت تأیید اشتباه توسط وزارتخانه مذکور، نسبت به اصلاح آن در سامانه های مالیاتی اقدام خواهد شد.‌
 
همچنین در این باره جهانگیر رحیمی سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی اخیرا در صدا و سیما گفته بود: «براساس آمار تنها بین ۵۰ الی ۶۰ مالک مسکن برای پرداخت مالیات واحد های مسکونی خالی اقدام کرده اند».
 
 وزارت راه و شهرسازی براساس یکی از تبصره‌های ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم متولی راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان بوده و باید به منظور دریافت مالیات واحدهای خالی از سکنه اطلاعات درست و صحیح را به سازمان امور مالیاتی برخط ارسال کند.