راهکارهای برون رفت از مشکلات بورس اعلام می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهایس مالی(ایستانیوز)، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور تاکید کرد: من در هفته اول به وزرایم گفتم که بورس نباید قلک دولت باشد.
 
وی افزود: تیمی را گذاشته ایم تا راههای برون رفت از این مشکل را پیدا کنند.
 
رئیس جمهور افزود: دغدغه مردم، دغدغه من است و همین امروز قبل از این گفت‌وگو جلسه بورسی داشتیم. صبح فردا وزیر اقتصاد راهکارهای برون رفت از مشکلات بورس را به مردم اعلام می کند.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی درباره مذاکره با آمریکا گفت: تا الان مذاکره مستقیم با آمریکا نداشته ایم. در صورتی که طرف های مقابل آماده باشند که تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را بردارند، زمینه برای هرگونه توافق وجود دارد.
 
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه نقدینگی بانک ها باید وارد تولید شود، گفت: بانک‌ها باید سه کار را دنبال می‌کردند؛ یکی مساله رشد اقتصاد کشور است و می توانند سهم مهمی در این حوزه داشته باشند. موضوع دیگر خدمت به مردم است که بانک‌ها می توانند در این حوزه هم ایفای نقش کنند. به گزارش ایرنا، رئیسی خاطرنشان کرد: مساله اداره خود بانک ها و کسب سود هم موضوع دیگری است که باید دنبال می کردند. موضوع رشد اقتصاد کشور و خدمت به مردم از مسائلی است که مورد غفلت قرار گرفته است و بانک ها بیشتر به سود خود توجه کرده اند.
 
وی گفت: تعطیل شدن کارخانه ها ممکن است در جهت سود بانک‌ها باشد اما در جهت خدمت به مردم و رشد کشور نیست. ساختمان هایی که خریده و فریز کرده‌اند نباید ثروت بانک تلقی شود. اگر نقدینگی بانک ها وارد تولید شود، جای نگرانی ندارد ولی اگر بدون توجه به تولید، در جامعه توزیع شود به هر طرفی از جمله بازار طلا یا ارز یا زمین برود مثل سیل بنیان کن، آنجا را تخریب می کند.
 
رئیس جمهور افزود: اخیرا جلسه ای با مدیران بانک ها داشتیم و تاکید کردیم که باید تسهیلات بدهند نه تضییقات. کسانی که می خواهند ازدواج کنند یا کسب و کار کوچکی راه بیاندازند باید بتوانند به آسانی این تسهیلات را دریافت کنند.
 
رئیس دولت سبزدهم گفت: وزیر اقتصاد مسئول پیگیری ارائه تسهیلات آسان به مردم شد. من هم تاکید کردم که مدیران بانکی آنرا باید اجرایی کنند و اگر انجام ندهند با آنها برخورد می شود. هر شرکت دولتی یا بانکی که با تصمیمات گرفته شده در جهت کمک به مردم مخالفت و به میل خود عمل کند، مدیر بانک یا شرکت برکنار خواهد شد.