شروع سبز بورس در بهمن ماه؛ شاخص تقویت شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۹۶ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد به رقم ۳۱۷ هزار و ۲۴۹ واحد رسید.
 
شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۴۴۴ واحدی، عدد ۳۳۴ هزار و ۱۹۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۰۷ واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۹۲۴ واحد رسید.
 
همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۶۴۴۶ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۳۶  هزار و ۲۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۰۸۰ واحد افزایش به رقم ۹۷۴ هزار و ۳۵۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳۴۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۱ هزار و ۱۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.
 
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا، شتران، شبندر و شبریز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی نوری، رمپنا و شپدیس تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و 475 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 342 هزار و 975 نوبت معامله و به ارزش 36 هزار و 4 میلیارد ریال داد و ستد کردند.
 
در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد جم پیلن(پلی پروپیلن جم - جم پیلن) با 5 درصد افت و پس از آن، نمادهای فباهنر، شتران، قهکمت و سخاش بود. همچنین نماد معاملاتی بورس(بورس اوراق بهادار تهران) با 4.95   درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حتوکا، خفنر، رتاپ و غاذر قرار گرفتند.