پیش بینی طلا و دلار در سال ۲۰۲۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص دلار در سال 2021 یک روند کاملا صعودی را تجربه کرده و ارزش آن افزایش یافت. این شاخص از طریق مقایسه دلار با سبدی از دیگر ارز های قدرتمند به دست می آید.
 
سال 2021 برای دلار آمریکا سال فوق العاده بود و اگر دلار همین روند را ادامه دهد باید در انظار افزایش هرچه بیشتر ارزش آن باشیم. شاخص دلار طی ماه های گذشته توانست مقاومت بالای کانال خود را شکسته و از آنجا نیز یک حرکت صعودی جدید را در پیش بگیرد.
 
از جنبه کلان اقتصادی واگرایی میان سیاست های بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره در سال آینده می تواند ارزش شاخص دلار را در برابر ارزش یورو تضعیف کند چراکه بانک مرکزی اروپا برخلاف فدرال رزرو قصدی برای افزایش نرخ بهره در سال 2022 ندارد.
 
از منظر فنی روند صعودی دلار همچنان بسیار محکم می رسد اما با این حال با مقاومت شدیدی در محدوده 98 رو به رو است. افزایش موارد ابتلا به همه گیری کووید 19 و همچنین افزایش نرخ بهره می تواند بر روی ارزش دلار تاثیر گذار باشند.
 
به طور کلی قیمت طلا وابستگی بسیار زیادی به قیمت دلار داشته و فلزات گرانبها از جمله کالاهای وابسته به دلار شناخته می شوند چراکه با افزایش ارزش دلار قیمت آنها کاهش یافته و کاهش ارزش دلار قیمتشان افزایش می یابد.
 
در صورتی که شاخص دلار در سال آینده نیز مانند سال 2021 یک روند افزایشی را طی کند می تواند انتظار داشت که حداقل یک باد مخالف خیلی قوی در مسیر افزایشی قیمت طلا وجود خواهد داشت.
منبع: tala/kitco